Identifying Student Preferences in Online Content and Language Integrated Learning Courses

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25488
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Identifying Student Preferences in Online Content and Language Integrated Learning CoursesAlternative Title(s)
Identificar las preferencias de los alumnos en los cursos a distancia de aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjerasAuthor(s)
Date
2020Citation
Meinecke, M. (2020). Identificar las preferencias de los alumnos en los cursos a distancia de aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras. DIGILEC: Revista Internacional De Lenguas Y Culturas / International Journal of Languages and Cultures, 6, 89-104. https://doi.org/10.17979/digilec.2019.6.0.5944
Abstract
[Resumen] Actualmente en México, el 51% de los mexicanos que estudian usan plataformas y cursos en línea. En el otoño de 2019, se realizó un estudio sobre las percepciones de 162 estudiantes en diferentes cursos de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas Extranjeras en línea que se ofrecen completamente en inglés en una universidad de Monterrey, México. El propósito del estudio fue determinar las percepciones de los estudiantes sobre los componentes más importantes y menos importantes, así como los mayores desafíos de los estudiantes para tomar cursos en línea en un idioma extranjero. Las percepciones de los estudiantes se clasificaron en seis áreas: organización del curso, interacción con maestros y compañeros de clase, facilidad de navegación, tecnología, materiales y contenido del curso y evaluación. Los estudiantes seleccionaron lo siguiente como los componentes más importantes del curso: organización del curso, contenido fácil de entender, calidad de los materiales del curso. Los componentes del curso en línea que los estudiantes seleccionaron como los menos importantes fueron la interacción con los compañeros de clase, los videos grabados por el instructor y los objetivos del curso. El estudio también reveló una relación débil en las interacciones entre estudiantes. Este estudio proporcionó a los instructores las herramientas para evaluar los cursos en función de las preferencias de los estudiantes con el fin de realizar futuras modificaciones del curso para aumentar el éxito de los estudiantes en los cursos en línea. [Abstract] Currently in Mexico, 51% of Mexicans who are studying use online platforms and courses. A study was conducted in the Fall of 2019, 162 students’ perceptions in various online Content and Language Integrated Learning courses offered completely in English in a university in Monterrey, Mexico. The purpose of the study was to determine students’ perceptions of the most important and least important components, as well as students’ greatest challenges in taking online courses in a foreign language. The students’ perceptions were categorized into six areas: course organization, interaction with teachers and classmates, ease of navigation, technology, course materials and content, and assessment. Students selected the following as the most important course components: course organization, easily understood content, quality of course materials. The online course components that students selected as the least important were interaction with classmates, videos recorded by the instructor, and course objectives. The study also revealed a weak relationship in the student to student interactions. This study provided the instructor with feedback on the online courses so that the instructor can make future course modifications to increase student success in the online courses.
Keywords
Online course design
Content and language integrated learning
Student feedback
Surveys
Online course delivery
Diseño de cursos en línea
Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras
Retroalimentación
Encuestas
Enseñanza en línea
Content and language integrated learning
Student feedback
Surveys
Online course delivery
Diseño de cursos en línea
Aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras
Retroalimentación
Encuestas
Enseñanza en línea
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691