Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Ciencias da Educación
  • Investigación (FEDU)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La incorporación de la realidad aumentada en las clases de ciencias

Thumbnail
View/Open
Rivadulla_Lopez_Incorporacion_realidad_aumentada.pdf (200.0Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/25354
Atribución 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución 4.0 Internacional
Collections
  • Investigación (FEDU) [939]
Metadata
Show full item record
Title
La incorporación de la realidad aumentada en las clases de ciencias
Alternative Title(s)
Incorporation of Augmented Reality in Sciences Classroom
Author(s)
Rivadulla-López, Juan-Carlos
Rodríguez Correa, Marisol
Date
2020
Citation
Rivadulla López, J., & Rodríguez Correa, M. (2020). La incorporación de la realidad aumentada en las clases de ciencias. Contextos Educativos. Revista de Educación, 0(25), 237-255. doi: https://doi.org/10.18172/con.3865
Abstract
[Resumen] La Realidad Aumentada (RA) se considera una de las opciones de mayor proyección educativa gracias a su capacidad para conseguir mayor percepción, interacción y aprendizaje por parte del alumnado. El objetivo de este estudio es conocer y analizar las percepciones de un grupo de profesores de Primaria y Secundaria sobre la RA, las ventajas que otorga dicha tecnología y las necesidades para su incorporación. Han participado 806 profesores y se ha utilizado un cuestionario para la recogida de datos. Los resultados evidencian que la mayoría del profesorado indicó no haber implementado la RA en sus aulas. Los que la implementaron, señalan que aumenta de la motivación del alumnado y mejora su acción formativa. La mayoría nunca han asistido a cursos de formación para utilizar esta herramienta, considerando que es necesaria la misma, no solo en función de la tecnología sino con relación a los contenidos que se transmiten.
 
[Abstract] gmented Reality (AR) is considered one of the options for greater educational projection thanks to its ability to achieve greater perception, interaction and learning on the part of students. The objective of this study is to know and analyze the perceptions of a group of Primary and Secondary teachers about RA, the advantages that this technology offers and the needs for its incorporation. 806 teachers participated and a questionnaire was used to collect data. The results show that the majority of the teaching staff indicated that they had not implemented AR in their classrooms. Those who implemented it, point out that it increases students’ motivation and improves their formative action. Most have never attended training courses to use this tool, considering that it is necessary, not only in terms of technology but also in relation to the content that is transmitted.
 
Keywords
Nuevas tecnologías
Ciencias de la naturaleza
Enseñanza primaria
Enseñanza secundaria
 
Editor version
https://doi.org/10.18172/con.3865
Rights
Atribución 4.0 Internacional

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback