Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña
  • REV - AD - VOL 11, 2007
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña
  • REV - AD - VOL 11, 2007
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El cliente de servicios de pago: contratación de tarjetas y responsabilidad en el sistema de pagos

Thumbnail
View/Open
AD-11-27.pdf (207.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/2532
Collections
  • REV - AD - VOL 11, 2007 [73]
Metadata
Show full item record
Title
El cliente de servicios de pago: contratación de tarjetas y responsabilidad en el sistema de pagos
Author(s)
Llácer Matacás, María Rosa
Date
2007
Citation
Anuario da Facultade de Dereito da Universidade de A Coruña, 2007, 11: 397-429 ISSN: 1138-039X
Abstract
[Resumen] La Propuesta de Directiva sobre medios de pago representa un avance en la unificación del régimen contractual de los medios de pago y de la responsabilidad derivada de este servicio. La contratación del servicio se somete a obligaciones de transparencia destinadas a proteger la clientela (no necesariamente consumidora pero sí necesitada de información adicional en consideración a la complejidad del servicio). La responsabilidad puede analizarse desde la perspectiva del cumplimiento del contrato marco de emisión y de las órdenes de pago, pero también como una daño patrimonial derivado de un servicio defectuoso que no puede controlar plenamente su uso fraudulento por terceros.
 
[Abstract] The Proposal for a Directive of the European Parliament and of the Council on payment services in the internal market will allow an improvement in harmonizing the legal framework for payments and the liability deriving from those services. The payment service contract must fulfill some rules established in order to ensure transparency of conditions and to protect customers (not necessary a consumer, but deserving additional information because the complexity of the service). We can analyze the liability with regard to compliance with the framework contract and payment orders, and with regard to the patrimonial damages caused by defective services, that are not able to avoid fraud.
 
Keywords
Servicios de pago
Tarjetas de crédito
Clientela
Consumidores
Responsabilidad
Uso fraudulento
Payment services
Credit cards
Customers
Consumers
Liability
Fraud
 
ISSN
1138-039X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback