Mostrar o rexistro simple do ítem
Os vellos non deben de namorarse, de Castelao: xestación e recepción
dc.contributor.author | Tato-Fontaíña, Laura | |
dc.date.accessioned | 2020-01-30T11:20:20Z | |
dc.date.available | 2020-01-30T11:20:20Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Tato Fontaíña, L. (2019). ’Os vellos non deben de namorarse’, de Castelao: xestación e recepción. Madrygal. Revista De Estudios Gallegos, 22, 241-258. | es_ES |
dc.identifier.issn | 1138-9664 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/2183/24793 | |
dc.description.abstract | [Resumo] Este artigo estuda o longo proceso de xestación de Os vellos non deben de namorarse, de Castelao e a súa recepción. Apoiándose en todo tipo de documentos (correspondencia, notas de prensa, artigos de xornal, manuscritos, críticas e autocríticas da estrea...) estabelécense tres períodos para a xestación da obra: Teatro de arte (1921-1923), Teatro de Caretas (1934-1936) e Os vellos non den de namorarse (1939-1941), cunha especial atención aos dous manuscritos que se conservan no Museo de Pontevedra e que non coinciden plenamente no seu contido. A seguir analízase a recepción da obra desde dúas perspectivas: a do público que asistía habitualmente ao teatro galego que se representaba na capital arxentina e a do público máis preparado e especializado, tanto da colonia galega como da cidade de Buenos Aires. Cérrase coas Conclusións en que se sostén que o Epílogo foi engadido a última hora, nun intento do autor de achegar o seu texto ao gusto do público popular ao que Castelao sempre se dirixía e a cuxo éxito vinculara o seu desexo de seguir escribindo para o teatro. Inclúese, en Anexo, un artigo de Castelao publicado no xornal Crítica que non está recollido en ningunha das compilacións da súa prosa. | es_ES |
dc.description.abstract | [Resumen] Este artículo estudia el largo proceso de gestación de Os vellos non deben denamorarse, de Castelao y su recepción. Apoyándose en todo tipo de documentos (correspondencia, notas de prensa, artículos periodísticos, manuscritos, críticas y autocríticas del estreno...) se establecen tres períodos para su gestación: Teatro de Arte (1921-1923), Teatro de Caretas (1934-1936) y Os vellos non deben de namorarse (1939-1941), atendiendo con especial cuidado a los dos manuscritos que se conservan en el Museo de Pontevedra y que no coinciden totalmente en su contenido. Después se estudia la recepción que tuvo desde dos perspectivas: la del público habitual a los espectáculos de teatro galego en la ciudad de Buenos Aires, y la del público más preparado y especializado, tanto de la colonia gallega como del resto de la metrópoli. Se llega a la conclusión de que el Epílogo fue añadido a última hora, en un intento del autor de aproximar su obra al gusto del público popular, que era para quien escribía y a cuyo éxito había vinculado su deseo de seguir haciendo teatro. Se incluye, como Anexo, un artículo de Castelao publicado en el diario Crítica que no figura en ninguna de sus recopilaciones. | es_ES |
dc.description.abstract | [Abstract] The article examines the long process of gestation of the play, Os vellos non deben de namorarse, by Alfonso Castelao, and its subsequent reception by audiences in Buenos Aires. Based on the evidence of letters, press notes, newspaper articles, play manuscripts and reviews of the play’s eventual opening, three phases of writing and development have been identified: Art Theatre (1921-1923), Masked Theatre (1934-1936), and the play itself (1939-1941). Particularly close attention has been paid to the two differing play manuscripts, now preserved at the Museum of Pontevedra. The rest of the paper analyses the reception of the play from two different perspectives: that of traditional audiences for Galician plays in the Argentine capital, and that of more discerning, specialist spectators, both local and emigrant. The conclusion argues that the ‘Epilogue’ was a late addition to the play, included by Castelao at the last minute in an attempt to popularise the text to fit his audience’s tastes; its success motivated him to continue his writing for the theatre. The paper also features an annex section containing a previously uncollected article by Castelao, first published in the newspaper, Crítica, in 1941. | es_ES |
dc.description.sponsorship | Ministerio de Economía y Competitividad. MINECO;31/12/2016-31/12/2019 | es_ES |
dc.language.iso | glg | es_ES |
dc.publisher | Universidad Complutense | es_ES |
dc.relation | Ministerio de Economía y Competitividad; FFI2016-76297-R | es_ES |
dc.relation.uri | https://doi.org/10.5209/madr.66862 | es_ES |
dc.rights | Creative Commons 4.0. | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/es/ | * |
dc.subject | Castelao | es_ES |
dc.subject | Teatro galego | es_ES |
dc.subject | Recepción | es_ES |
dc.subject | Crítica literaria | es_ES |
dc.subject | Historia do teatro | es_ES |
dc.subject | Galician drama | es_ES |
dc.subject | Reception | es_ES |
dc.subject | Literary criticism | es_ES |
dc.subject | History of theatre | es_ES |
dc.title | Os vellos non deben de namorarse, de Castelao: xestación e recepción | es_ES |
dc.title.alternative | Gestation and Reception of Alfonso D. Castelao’s Os vellos non deben de namorarse | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | es_ES |
dc.rights.access | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
UDC.journalTitle | Madrygal | es_ES |
UDC.volume | 22 | es_ES |
UDC.startPage | 241 | es_ES |
UDC.endPage | 258 | es_ES |
Ficheiros no ítem
Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)
-
GI-ILLA - Artigos [130]