Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorGermán Abad, Tatiana
dc.contributor.advisorGroba, Betania
dc.contributor.authorTacón Sánchez, Gema del Carmen
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2020-01-16T09:57:11Z
dc.date.available2020-01-16T09:57:11Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/24677
dc.description.abstract[Resumen] Objetivos: Conocer si una intervención de TO basada en el juego simbólico es efectiva para promover el desempeño ocupacional de niños con sintomatología neurológica. Metodología: Se ha utilizado una metodología cuantitativa. Estudio piloto en un centro de rehabilitación neurológica utilizando el juego simbólico como recurso terapéutico con 8 niños con sintomatología neurológica durante 8 semanas. Se han utilizado la PEDI-CAT y PEDI para comparar el desempeño ocupacional de los participantes, la metodología GAS para medir si se han alcanzado los objetivos y el ToP para analizar el juego de los niños. Resultados: Se ha descrito el desempeño del juego de los participantes y se ha observado que mejora estadísticamente en la movilidad y función social tras la intervención. Hay una tendencia ligera de aumento en los dominios de la PEDI-CAT y PEDI y la mayoría de los niños alcanzaron los objetivos establecidos. Discusión y conclusiones: Al igual que en otros estudios en los que se utilizó el juego como recurso terapéutico los participantes han mejorado su desempeño en sus ocupaciones diarias, de manera que sus progenitores consideran que ahora son más independientes. Refieren que previamente al estudio tendían a sobreprotegerles, y que este hecho ha disminuido tras la intervención debido al aumento de motivación e interés de los menores. No se puede generalizar que el juego simbólico sea efectivo como método de intervención al tratarse de un estudio piloto, por lo que se proponen nuevas líneas de investigación para realizar estudios de mayor durabilidad y muestra.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Obxectivos: Coñecer se unha intervención de TO baseada no xogo simbólico é efectiva para promover o desempeño ocupacional dos nenos con sintomatoloxía neurolóxica. Metodoloxía: Utilizouse unha metodoloxía cuantitativa. Estudo piloto nun centro de rehabilitación neurolóxica utilizando o xogo simbólico como recurso terapéutico con 8 nenos con sintomatoloxía neurolóxica durante 8 semanas. Utilizáronse a PEDI-CAT e a PEDI para comparar o desempeño ocupacional dos participantes, a metodoloxía GAS para medir se os obxectivos se alcanzaron e o ToP para analizar o xogo dos nenos. Resultados: Describiuse o desempeño do xogo dos participantes e observouse que mellora estadísticamente na mobilidade e función social tras a intervención. Hai unha tendencia lixeira de aumento nos dominios da PEDI-CAT e PEDI e a maioría dos nenos alcanzaron os obxectivos establecidos. Discusión e conclusións: Ao igual que en outros estudos nos que se utilizou o xogo como recurso terapéutico os participantes melloraron o seu desempeño nas súas ocupacións diarias, de maneira que os seus proxenitores consideran que agora son máis independentes. Refiren que previamente ao estudo tendían a sobreprotexelos, e que este feito disminuíu tras a intervención debido ao aumento de motivación e interese dos menores. Non se pode xeneralizar que o xogo simbólico sexa efectivo como método de intervención ao tratarse dun estudo piloto, polo que se propoñen novas liñas de investigación para realizar estudos de maior durabilidade e mostra.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Objectives: To know if an OT intervention based on symbolic play is effective to promote the occupational performance of children with neurological symptomatology. Methodology: It was used a quantitative methodology. It is a pilot study in a neurological rehabilitation center using symbolic play as a therapeutic resource with 8 children with neurological symptomatology during 8 weeks. The PEDI-CAT and PEDI have been used to compare the occupational performance of the participants, the GAS methodology to measure if the objectives have been reached and the ToP to analyze the children's play. Results: The performance of the participants' play has been described and it has been observed that the intervention in the mobility and social function improves statistically. There is a slight tendency to increase in the domains of the PEDI-CAT and PEDI and most of the children reached the established objectives. Discussion and conclusion: As in other studies in which the game was used as a therapeutic resource, participants have improved their performance in their daily occupations, so that their parents consider that they are now more independent. They relate that previously to the study they tended to overprotect them, and that this fact has diminished after the intervention due to the increased motivation and interest of the children. It is not possible to generalize that the symbolic game is effective as an intervention method since it is a pilot study, so new lines of research are proposed to carry out studies of greater durability and sample.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectJuego simbólicoes_ES
dc.subjectDesempeño ocupacionales_ES
dc.subjectSintomatología neurológicaes_ES
dc.subjectXogo simbólicoes_ES
dc.subjectSintomatoloxía neurolóxicaes_ES
dc.subjectSymbolic playes_ES
dc.subjectOccupational performancees_ES
dc.subjectNeurological symptomatologyes_ES
dc.titleEfectividad del juego simbólico para promover el desempeño ocupacional de los niños con sintomatología neurológicaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2018/2019es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem