Teachers and trainee teachers’ beliefs about family-school relationships

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/24623
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationa License (CC-BY-NC-ND 4.0)
Colecciones
- Investigación (FFISIO) [475]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Teachers and trainee teachers’ beliefs about family-school relationshipsTítulo(s) alternativo(s)
Creencias sobre la relación familia-escuela de docentes y futuros docentesAutor(es)
Fecha
2019-01Cita bibliográfica
Silvia, Andrew, Sabrina Ayleen, & Laura. (2019). Teachers and trainee teachers’ beliefs about family-school relationships. Aula Abierta, 48(1), 59–66. https://doi.org/10.17811/rifie.48.1.2019.59-66
Resumen
[Abstract]
Teachers’ and trainee teachers’ beliefs have been capturing the attention of researchers for the last few decades but beliefs about
family-school relationships are not often addressed. Our aim was to compare teachers and trainee teachers’ beliefs about familyschool relationships and their self-efficacy to relate with families. Participants were 133 teachers and 194 trainee teachers. We used the
Beliefs about Family-School Relationships questionnaire comprised of 22 items that explore beliefs about collaboration, subordination
(families should accept the teacher’s authority), delegation (families leaving education to the professionals), and self-efficacy to relate
with families. Participants felt highly able to relate with families and support collaboration beliefs, but trainee teachers believed
more in collaboration than qualified teachers did. Preschool teachers and trainee teachers believed more in collaboration and less
in subordination and delegation compared to primary teachers and trainee teachers. These results have implications for teachers’
undergraduate training and lifelong learning about family-school collaboration. [Resumen]
En las últimas décadas, los investigadores han estudiado las creencias de los docentes en ejercicio y en formación, pero se han ocupado
menos de las creencias sobre la relación familia-escuela. El objetivo de este trabajo era comparar las creencias sobre la relación familiaescuela y la auto-eficacia para relacionarse. Participaron 133 profesores y 194 futuros docentes. Se usó el Cuestionario de Creencias
sobre las Relaciones Familia-Escuela, que consta de 22 ítems que exploran las creencias sobre colaboración, subordinación (las familias
deberían aceptar la autoridad del docente), delegación (las familias se despreocupan de la educación), y la auto-eficacia para relacionarse
con las familias. Los participantes se sentían altamente capaces y apoyaban la colaboración, pero los futuros docentes creían más en la
colaboración que los docentes en ejercicio. Los profesores y los futuros docentes de educación infantil creían más en la colaboración y
menos en la subordinación y la delegación, comparados con los profesores y futuros docentes de educación primaria. Estos resultados
tienen implicaciones para la formación inicial y continua de los docentes con respecto a la colaboración familia-escuela.
Palabras clave
Family-school relationships
Collaboration
Teacher
In-training
Relación familia-escuela
Colaboración
Docente
En formación
Collaboration
Teacher
In-training
Relación familia-escuela
Colaboración
Docente
En formación
Versión del editor
Derechos
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internationa License (CC-BY-NC-ND 4.0)
ISSN
0210-2773