Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorLima e Fonseca, Thais Nívia
dc.date.accessioned2020-01-09T09:49:32Z
dc.date.available2020-01-09T09:49:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationFonseca, T. (2019). A emerxencia da educación pública nas cidades da América portuguesa durante os séculos XVIII e XIX. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa De Historia Da Educación, 23, 13-30. https://doi.org/10.17979/srgphe.2019.23.0.5874es_ES
dc.identifier.issn1138-5863
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/24576
dc.description.abstract[Resumo] As reformas pombalinas da educación tiveron impacto diferenciado nas diversas capitanias de América portuguesa debido ás condicións locais relacionadas, principalmente, coa presenza ou ausencia da Compañía de Jesus e doutras ordes relixiosas. Na Capitania de Minas Xerais a prohibición da instalación desas ordes relixiosas, desde o inicio do século XVIII, permitiu á poboación local, conforme a súa calidade e condición, buscar formas particulares para a educación dos seus fillos e dependentes. A creación do ensino rexio, a partir de 1759, asociada en 1772 á imposición do seu medio de financiamento -o subsidio literario- trouxo novas perspectivas pero tamén conflitos, que interpuxeron o poder local e os seus representantes, os profesores rexios e a Coroa. As clases rexias, primeira experiencia concreta da escola pública estatal na rexión, emerxeron como valor e como aparello, tamén, de poder, e medida das forzas políticas e sociais. Este artigo ten como obxectivo analizar esas relacións a partir da actuación dos principais axentes municipais, dos profesores rexios e do poder central, no proceso de construción do lugar social da escola pública no espazo urbano colonial da rexión das Minas.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] The Pombaline education reforms varied in impact in the different captaincies of Portuguese America depending on local conditions arising mainly from the presence or absence of the Society of Jesus and other religious orders. In the Captaincy of Minas Gerais, the prohibition of the installation of the Jesuits and others at the beginning of the eighteenth century left the local population the freedom to find their own ways of educating their children and dependents, according to their status and condition. The creation of royal education in 1759 and the compulsory system of financing (the so-called ‘literary subsidy’) introduced in 1772 opened up new perspectives but also conflicts between local rulers, royal teachers and the Crown. Royal education, the first real experience of public education in the region, emerged as a mark and a measurement of political and social power. The aim of this article is to analyse these relationships based on the actions of local leaders, royal teachers and the power of the state in the process of construction of public schools as a social space in the colonial towns of the Minas regiones_ES
dc.language.isopores_ES
dc.publisherUniversidade da Coruñaes_ES
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/srgphe.2019.23.0.5874es_ES
dc.rightsAtribución-CompartirIgual 4.0 Españaes_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjectReformas pombalinases_ES
dc.subjectEnsino rexioes_ES
dc.subjectPoder locales_ES
dc.subjectPoder municipales_ES
dc.subjectBrasiles_ES
dc.subjectPombaline reformses_ES
dc.subjectRoyal educationes_ES
dc.subjectLocal poweres_ES
dc.subjectLocal governmentes_ES
dc.subjectBraziles_ES
dc.titleA emerxencia da educación pública nas cidades da América portuguesa durante os séculos XVIII e XIXes_ES
dc.title.alternativeVillages in Portuguese America and the Emergence of Public Education in the 18th and 19th Centurieses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
UDC.journalTitleSarmiento: Anuario galego de historia da educaciónes_ES
UDC.volume23es_ES
UDC.startPage13es_ES
UDC.endPage30es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail
Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem