Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (40ª. 2019. Ferrol)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Jornadas de Automática
  • Jornadas de Automática (40ª. 2019. Ferrol)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uso del estándar LTI para integrar sistemas de gestión de aprendizaje y laboratorios online

Thumbnail
View/Open
2019_Ruano-Ildefonso_Uso-estandar-lti-sistemas-aprendizaje-online.pdf (1.900Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/23713
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Collections
  • Jornadas de Automática (40ª. 2019. Ferrol) [114]
Metadata
Show full item record
Title
Uso del estándar LTI para integrar sistemas de gestión de aprendizaje y laboratorios online
Alternative Title(s)
Use of the LTI standard to access online laboratories from learning management systems
Author(s)
Ruano Ruano, Ildefonso
Estévez, Elisabet
Gómez Ortega, Juan
Gámez García, Javier
Date
2019
Citation
Ruano, I., Estévez, E., Gómez, J., Gámez, J., (2019). Uso del estándar LTI para integrar sistemas de gestión de aprendizaje y laboratorios online. En XL Jornadas de Automática: libro de actas, Ferrol, 4-6 de septiembre de 2019 (pp.347-353). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497169.347. DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497169
Abstract
[Resumen] La importancia del trabajo práctico es innegable en la mayoría de los estudios relacionados con las ciencias, tecnologías, ingenierías y matemáticas (en inglés Science, Technology, Engineering and Mathematics o estudios STEM). Los laboratorios online permiten que los estudiantes realicen este tipo de trabajo a través de Internet. Sin embargo, Los Sistemas de Gestión de Aprendizaje (LMS) constituyen el entorno de trabajo natural de los estudiantes en Internet, por ello se debe lograr la integración de LMS y laboratorios online. Este trabajo presenta el estándar Learning Technology Interoperability, más conocido como LTI, para lograr la integración de LMS y Laboratorios Online. Muestra su funcionamiento, la situación actual de LTI, las versiones de LTI existentes y las diferentes maneras en las que se puede utilizar para lograr una integración. Adicionalmente se incluye un ejemplo de integración LTI de un laboratorio online en un LMS y las ventajas que se pueden obtener de esta integración.
 
[Abstract] The importance of practical work is undeniable in most studies related to science, technology, engineering and mathematics (STEM). Online labs allow students to do this type of work through the Internet. However, the Learning Management Systems (LMS) constitute the natural work environment of students on the Internet, which is why the integration of LMS and online laboratories must be achieved. This work presents the Learning Technology Interoperability standard, better known as LTI, to achieve the integration of LMS and Online Laboratories. It shows how it works, current LTI situation, existing LTI versions, and different ways in which it can be used to achieve integration. Additionally, an example of integration of an online laboratory in an LMS is included and the advantages that can be obtained from this integration.
 
Keywords
Laboratorios online
Sistemas de gestión de aprendizaje (LMS)
Learning technology interoperability (LTI)
Integración de sistemas
Experimentos
Online laboratories
System integration
Experiments
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497169.347
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
ISBN
978-84-9749-716-9

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback