A aprendizaxe da música a través da relación da música culta da tradición Occidental e da música popular moderna e contemporánea: unha investigación etnográfica na educación secundaria post-obrigatoria

Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/23418Collections
- Teses de doutoramento [2227]
Metadata
Show full item recordTitle
A aprendizaxe da música a través da relación da música culta da tradición Occidental e da música popular moderna e contemporánea: unha investigación etnográfica na educación secundaria post-obrigatoriaAuthor(s)
Directors
Rodríguez Romero, María del MarTorres Santomé, Jurjo (Jorge)
Date
2018Abstract
[Resumo]
Esta investigación busca coñecer a configuración da ensinanza da música dentro da
vía do Bacharelato de Artes Escénicas, Musicais e Danza, establecida dentro do marco
lexislativo da LOE. Así, trátase de analisar a natureza e os fundamentos destas
aprendizaxes observando, á súa vez, como se trasladan a nível de aula.
O seu carácter etnográfico adecúase ao obxectivo de revelar como a música, alén de
ser unha materia escolar, forma parte da cultura das persoas involucradas, sendo axentes
musicais activos na súa vida diaria. Así, a etnografía permite acadar unha comprensión
sobre as actitudes, bagaxe e preferencias dos estudantes cara a música, enriquecendo a
visión de como se desenvolven as aprendizaxes dentro da aula. Tamén permite observar
como o currículo das materias se adapta aos coñecementos, capacidades e expectativas
do alumnado mediante a labor desenvolvida pola profesora.
Como resultado, ao considerar a música como unha práctica culturalmente situada, a
pesquisa esclarece as influencias que os presupostos culturais e sociais teñen sobre o
deseño curricular, cuestionando criticamente a súa adecuación respeito ás diferentes
culturas e sensibilidades musicais presentes na aula e ás necesidades de formación
profesionalizadora do alumnado desta vía académica. [Resumen]
Esta investigación busca conocer la configuración de la enseñanza de la música
dentro de la vía del Bachillerato de Artes Escénicas, Musicales y Danza, establecida
dentro del marco legislativo de la LOE. Así, se trata de analizar la naturaleza y
fundamentos de estos aprendizajes observando, a su vez, como se trasladan a nivel de
aula .
Su carácter etnográfico se adecúa al objetivo de revelar cómo la música, más allá de
ser una materia escolar, forma parte de la cultura de las personas involucradas, siendo
agentes musicales activos en su vida diaria. Así, la etnografía permite alcanzar una
comprensión sobre las actitudes, bagajes y preferencias musicales de los estudiantes,
enriqueciendo la visión de cómo se desarrollan los aprendizajes dentro del aula.
También permite observar cómo el currículo de las materias, mediante la labor
desarrollada por la profesora, se adapta a los conocimientos, capacidades y expectativas
del alumnado.
Como resultado, al considerar la música como una práctica culturalmente situada, el
estudio esclarece las influencias que los presupuestos culturales y sociales tienen sobre
el diseño curricular, cuestionando criticamente su adecuación respecto a las diferentes
culturas y sensibilidades musicales presentes en el aula y a las necesidades de formación
profesionalizadora del alumnado de esta vía académica. [Abstract]
This research seeks to know how music education is stablished within the
Bacharelato de Artes Escénicas, Musicais e Danza option, stablished within the LOE
legal framework. Thus, we investigate the nature and foundations of these learnings also observing
how they occur at the classroom level.
The ethnographic character of this research fits the goal of exploring how music,
beyond of being a scholar subject, is an important part of people involved in this
education process, as they are active music agents in their daily life. Thus, ethonography
allows us to broaden the understanding of students´music backgrounds, preferences and
attitudes, deepening our vision about how learnings take place within the classroom.
Furthermore, it helps to illuminate how music subjects curricula, through the teacher
work, are adapted to the exiting prior knowledge, skills and expectations of students.
As a result, through considering music as a culturally situated practice, this study
illuminates the influence of cultural and social premisses over the music curriculum
design, critically examinating it actually fits the cultural and music sensitiveness of
students, as well as the professionalizating education needs of students within this
academic option.
Keywords
Música-Estudio y enseñanza (Secundaria)
Música-Aspecto social
Música-Aspecto social
Rights
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Compilación, análise e uso didáctico do repertorio vocal acompañado de percusión de man como parte do patrimonio inmaterial galego. Estudo dun caso representativo
López Fernández, Carme (2022)[Resumo] Esta investigación parte do tratamento da música tradicional como parte do patrimonio inmaterial galego, abordando o seu estudo a través do caso particular de Liñares (Avión-Ourense). O crecente interese en relación ... -
Ireland Into the Mystic: The Poetic Spirit and Cultural Content of Irish Rock Music, 1970-2020
Canido, Elena (2020)[Abstract] Music and literature have always played a central role in the social and cultural life of Ireland, not only as a source of entertainment, but also as an effective way of recording Ireland's own history and ... -
La gestión turística de un bien Patrimonio de la Humanidad: el caso del Palau de la Música Catalana
Díaz López, Jessica Vannesa (2021)[Resumen] El Palau de la Música Catalana es la única sala de conciertos declarada Patrimonio de la Humanidad por parte de la U.N.E.S.C.O. En esta investigación se analiza su gestión partiendo del contexto de creación ...