English language in the classroom: A text dramatization experience in Galicia
View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/23272
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 4.0 España
Collections
Metadata
Show full item recordTitle
English language in the classroom: A text dramatization experience in GaliciaAlternative Title(s)
Lengua inglesa en el aula: una experiencia de dramatización de textos en GaliciaDate
2018Citation
Casanova Fuentes, Andrea, Couto Cantero, María Pilar. (2018). Lengua inglesa en el aula: una experiencia de dramatización de textos en Galicia. DIGILEC: revista internacional de lenguas y culturas, 5, 52-69
Abstract
[Resumen] El aprendizaje de una lengua extranjera se ha vuelto un objetivo clave desde los últimos años. En las escuelas de Primaria en España, no son pocos los docentes que dirigen sus esfuerzos a este respecto. Desde Galicia, proponemos una respuesta educativa dinámica, divertida e inclusiva basada en una experiencia de dramatización de textos tradicionales en el aula de inglés [Abstract] Learning English as a Foreign Language has become a key objective to be achieved over the last years. In Primary Education schools in Spain, they are many the teachers who direct their efforts to this issue. From Galicia, a dynamic, entertaining and inclusive educative response in the English classroom has been proposed. The experience has been based on a text dramatization
Keywords
Bilingual education
Dramatization
Wizard of Oz
Case study
Attention to diversity
Transpodidactics
EAL
TEFL
Educación bilingüe
Dramatización
El Mago de Oz
Estudio de caso
Atención a la diversidad
Transpodidáctica textual
DLE
Dramatization
Wizard of Oz
Case study
Attention to diversity
Transpodidactics
EAL
TEFL
Educación bilingüe
Dramatización
El Mago de Oz
Estudio de caso
Atención a la diversidad
Transpodidáctica textual
DLE
Editor version
Rights
Atribución-CompartirIgual 4.0 España
ISSN
2386-6691