Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Redmarka. Revista de Marketing Aplicado
  • REV - REDMARKA - Nº 15, 2015
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Redmarka. Revista de Marketing Aplicado
  • REV - REDMARKA - Nº 15, 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Comunicación digital y política: aproximaciones para su gestión

Thumbnail
View/Open
Redmarka_15_2015_art_1.pdf (359.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/22913
Collections
  • REV - REDMARKA - Nº 15, 2015 [5]
Metadata
Show full item record
Title
Comunicación digital y política: aproximaciones para su gestión
Alternative Title(s)
Política de comunicação digital e: abordagens de gestão
Digital communication and policy: approaches to its management
Author(s)
Apolo Buenaño, Diego
Guerrero, Sofía
Jiménez, Xavier
Date
2015
Citation
Apolo, D., Guerrero, S., & Jiménez, X. Comunicación digital y política: aproximaciones para su gestión. Redmarka. Revista De Marketing Aplicado, 15, 3-22. https://doi.org/10.17979/redma.2015.01.015.4874
Abstract
[Resumen] Con el desarrollo de las Tecnologías de Información y Comunicación se evidenció un desarrollo tecnológico que ha modificado comportamientos culturales en las relaciones político sociales; las mismas que han dado un nuevo frente de comunicación directa para la interacción entre los usuarios de internet y gobernantes. Esto ha requerido de espacios donde los ciudadanos demanden acciones, procesos de rendición de cuenta y transparencia en la gestión pública. Frente a ésta necesidad aparece como espacio de articulación el e-gobierno, como una forma de optimizar el proceso analítico sistemático para la gestión de comunicación digital en política, resaltando sus acciones y evitando su instrumentalización, la misma que brinda espacios digitales de participación ciudadana que se complementan con el uso de la web 2.0, como un canal multidireccional que genera y fomenta vínculos y relaciones
 
[Abstract] The development of Information and Communication Technologies has demonstrated a technological expansion that changed the cultural behavior in social political relations giving a new space for interaction between Internet prosumers and rulers. This phenomenon required spaces where citizens are able to demand actions, processes of accountability and transparency in governance. Additionally, the e-government performs as a new way to enhance the systematic analytical processes to manage digital communication policies highlighting their actions and preventing their mistreatment. This springs a digital opportunity for citizen participation which can be complemented through the use of Web 2.0, as a multi-channel to generate and foster links and relationships
 
Keywords
Comunicación digital
Política
E-gobierno
Participación ciudadana
Internet
Digital communication
Politics
E-government
Citizen participation
Comunicação digital
Governo eletrônico
A participação do cidadão
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/redma.2015.01.015.4874
ISSN
1852-2300

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback