Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 01, 2018
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 01, 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Relación entre la Teoría de las Inteligencias Múltiples y la actividad físico-deportiva: revisión bibliográfica

Thumbnail
View/Open
REV - SPORTIS_ 2018_4-1_art_10.pdf (797.8Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/22806
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 04, Nº 01, 2018 [12]
Metadata
Show full item record
Title
Relación entre la Teoría de las Inteligencias Múltiples y la actividad físico-deportiva: revisión bibliográfica
Alternative Title(s)
Relation between the Multiple Intelligence Theory and the physical activity: Bibliographical review
Author(s)
Ubago-Jiménez, José Luis
Viciana Garófano, Virginia
Pérez-Cortés, Antonio J.
Padial Ruz, Rosario
Puertas Molero, Pilar
Date
2018
Citation
Sportis, 2018, 4 (1):144-161 ISSN: 2386-8333
Abstract
[Resumen] El objetivo de este trabajo, es analizar los estudios empíricos de las Inteligencias Múltiples, destacando de forma más precisa, aquellos en los que se aprecia una influencia de la práctica de actividad física en el desarrollo de esta teoría. Se ha llevado a cabo una exhaustiva búsqueda en las principales bases de datos Web of Science, SCOPUS, Science Direct y Dialnet utilizando las palabras clave "inteligencias múltiples", "actividad física", "educación física" e "inteligencia cinético-corporal”. A lo largo del presente estudio se determinan las principales corrientes investigativas que tienen por eje la teoría de las Inteligencias Múltiples, seleccionando, por los criterios de inclusión, los artículos más relevantes hasta completar un total de 53 estudios revisados, entre los que destacan los estudios realizados entre futbolistas o estudiantes de educación física y deportiva
 
[Abstract] The aim of this work, is to analyse empirical studies of Multiple Intelligences, highlighting more precisely, those in which we appreciate an influence of the practice of physical activity in the development of this theory. An exhaustive search has been carried out in the main scientific databases Web of Science, SCOPUS, Science Direct and Dialnet, using the key words “multiple intelligence”, “physical activity”, “physical education” and “corporal-kinesthetic intelligence”. Along the present study main research streams which have the Multiple Intelligences Theory, selecting, for the inclusion criteria, the most excellent articles up to completing a whole of 53 checked studies, which studies among footballers or students of Physical Education and Sport
 
Keywords
Inteligencias múltiples
Educación física
Actividad física
Revisión literaria
Inteligencia cinético-corporal
Multiple intelligence
Physical education
Physical activity
Literary review
Corporal- kinesthetic intelligence
 
Rights
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback