Uso das rúbricas de avaliación, a avaliación entre pares e a autoavaliación para mellorar as competencias do alumno

Ver/ abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/22439
A non ser que se indique outra cousa, a licenza do ítem descríbese como Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Uso das rúbricas de avaliación, a avaliación entre pares e a autoavaliación para mellorar as competencias do alumnoAutor(es)
Data
2019Cita bibliográfica
Naves García-Rendueles, J.(2019): Uso das rúbricas de avaliación, a avaliación entre pares e a autoavaliación para mellorar as competencias do alumno En De la Torre Fernández, E. (ed.) (2019). Contextos universitarios transformadores: construíndo espazos de aprendizaxe. III Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña. A Coruña (pág. 291-300). DOI: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497497121.291
Resumo
[Resumo] Na materia Sistemas de Abastecemento e Saneamento do Mestrado Internacional de Enxeñaría da Auga
trabállanse as competencias transversais comunicativas, de consulta e selección de información e de
avaliación crítica. Os alumnos realizan tarefas que consisten na revisión de referencias, a selección e
organización de información e a presentación oral ou nun póster dun tema incluído nos contidos
materia. Durante a presentación oral na clase, os alumnos dispoñerán dunha rúbrica na que deberán
avaliar as presentacións dos seus compañeiros (avaliación entre pares) e despois a súa. Por último, a
profesora avalía tamén a presentación. A nota final calcúlase a partir dos tres tipos de avaliacións e
penalizarase aos estudantes que non realicen as avaliacións con rigor. Nestas actividades é fundamental
que os criterios de avaliación sexan adecuados e que os alumnos os coñezan dende o inicio da
actividade para dirixir o seu traballo. A avaliación entre pares fomenta que o alumno faga un esforzo
para transmitir o mensaxe aos seus compañeiros. Por outra banda, obrígase indirectamente a prestar
atención ao traballo dos compañeiros e, por tanto, apréndese dos contidos da materia. Na autoavaliación
o alumno xulga os seu aprendizaxe e as súas fortalezas e debilidades na comunicación [Abstract] The transversal competences of communication, review and selection of references and
critical assessment are practiced in the subject Systems of Supply and Sanitation of the
International Master's in Water Engineering. Students carry out tasks that consist on the review
of references, the selection and management of information and the oral or poster presentation
about some of the subject contents. During the oral presentations, the students account for a
rubric in which they have to evaluate the work of their peers (peer review) and their own work.
Finally, the teacher also evaluates the presentation. The final mark is calculated from the three
types of assessment and students who do not perform a rigorous assessment will be
penalized. Appropriated assessment criteria that the students know from the beginning of the
activity are required. Peer evaluation encourages students to make an effort to convey the
message to their peers. On the other hand, they are indirectly obliged to pay attention to the
presentations of their colleagues and, therefore, learn about contents of the subject. In the selfassessment
the student judges their learning and their strengths and weaknesses in
communication.
Palabras chave
Criterios de avaliación
Auto-avaliación
Avaliación entre pares
Rúbrica
Assessment criteria
Self-assessment
Peer review assesmet
Rubric
Auto-avaliación
Avaliación entre pares
Rúbrica
Assessment criteria
Self-assessment
Peer review assesmet
Rubric
Dereitos
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 3.0 España
Ítems relacionados
Mostrando ítems relacionados por Título, autor ou materia.
-
Avaliación 4.0: avaliación cooperativa en metodoloxías con aprendizaxe invertida
Castro-Castro, Paula-María; Dapena, Adriana; Vázquez Araújo, Francisco Javier; Laport López, Francisco (Universidade da Coruña, Cufie, 2019)[Resumo] A palabra CAMBIO describe claramente a situación da Educación a todos os niveis (primaria, secundaria e superior) na nosa comunidade e fóra dela, polo que nos preguntamos se estamos preparados para este cambio. ... -
Estudo da avaliación de impacto ambiental: especial referencia aos proxectos sometidos á avaliación de impacto ambiental ordinaria
Caamaño Romero, Tamara (2016)[Resumo] A través do presente traballo lévase a cabo unha labor de investigación xurídica relativa á avaliación de impacto ambiental, de xeito pormenorizado sobre os proxectos sometidos á avaliación de impacto ambiental ... -
Indicadores de calidade para a avaliación diagnóstica de Centros de Educación Ambiental
Álvarez, Francisco; Gutiérrez Pérez, José (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2012)[Resumo] O artigo analiza os cambios máis relevantes que viviron os Centros de Educación Ambiental ao longo das dúas últimas décadas. Tómanse como referencia os estudos de diagnósticos previos, e compáranse os resultados ...