Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 15-16, (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • AmbientalMENTEsustentable
  • REV - AS - Nº 15-16, (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A necesaria alfabetización ambiental do profesorado en formación

Thumbnail
View/Open
AS_15-16_2013_art_1.pdf (238.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/22141
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - AS - Nº 15-16, (2013) [8]
Metadata
Show full item record
Title
A necesaria alfabetización ambiental do profesorado en formación
Alternative Title(s)
The necessary environmental literacy of teachers in training
Author(s)
Álvarez, Olaya
Date
2013
Citation
Ambientalmente Sustentable, 2013, 15-16: 7-18. ISSN: 1887-2417
Abstract
[Resumo] A necesidade de facer fronte á situación ecolóxicamente insostible na que nos atopamos puxo de manifesto a importancia da alfabetización ambiental. Requírese promover, desde os sistemas escolares especialmente, o desenvolvemento dunha cidadanía alfabetizada ambientalmente. Esta alfabetización pasa polo profesorado, que desde a súa práctica docente debería asumir un papel fundamental como educador ambiental. Por iso, é necesario que na súa formación inicial nos títulos de Grado, contémplense competencias que aseguren a súa adecuada alfabetización ambiental e garantir asía inclusión da educación ambiental na escola
 
[Abstract] The need to address the ecologically unsustainable situation in which we find ourselves nowadays has highlighted the importance of environmental literacy. It is required to promote an environmentally literate citizenry, especially from the educational systems. This literacy includes teachers, who should play a key role as environmental educators in their teaching practices. Therefore, it is necessary that in their initial training in degree courses, competencies that ensure adequate environmental literacy will be considered, and thus ensure the inclusion of environmental education in school
 
Keywords
Formación do profesorado
Educación ambiental
Competencias ambientais
Alfabetización ambiental
Teacher's training
Environmental education
Environmental competencies
Environmental literacy
 
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
1887-2417

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback