Listar REV - Sarmiento - Nº 20, 2016 por fecha de publicación
Mostrando ítems 1-12 de 12
-
Hermenegildo Calvelo: un xornalista mestre
(2016)[Resumo] Hermenegildo Calvelo Rabuñal é coñecido fundamentalmente como xornalista, mais tamén exerceu como mestre en dúas escolas públicas da provincia de Pontevedra entre 1890 e 1903. Na primeira (Cuntis) foi expedientado ... -
Expediente gobernativo instruído a Hermenegildo Calvelo, mestre da escola completa de nenos de Cuntis (1894-1896)
(2016)[Resumo] Reproducimos seis dos documentos que integran un dos dous expedientes gobernativos instruídos ao mestre Hermenegildo Calvelo, comentados nun artigo que aparece nas páxinas anteriores. Esta documentación está ... -
De como a literatura transforma a vida das persoas: a lectura na obra de Agustín Fernández Paz
(2016)[Resumo] Este artigo parte da constatación de que a maioría das obras de Agustín Fernández Paz conteñen numerosísimas referencias aos libros e á lectura. Tras unha concisa explicación das trabes da escrita deste autor, ... -
A representación da escola e da educación na obra literaria de Agustín Fernández Paz
(2016)[Resumo] Realízase un percorrido por aqueles libros de Agustín Fernández Paz en que aparece a escola, co fin de analizar como plasmou nas súas ficcións un modelo de escola democrático, integrador e galeguizador, en claro ... -
Entre los hilos de la vida, la memoria de la infancia y la escuela deseada
(2016)[Resumo] Un profesor que viviu intensamente a docencia e que procurou educar coas palabras máis fermosas. A acción educativa e a vida escolar están presentes nas súas obras, escritas con preocupación pola calidade literaria. ... -
A literatura infantil no Brasil e em Portugal: problemas para a sua historiografía
(2016)[Abstract] The primary aim of this paper is to present observations about some challenging theoretical and methodological questions faced by historians of children’s literature, based on previous research experiences in ... -
Memoria social, literatura e historia da educación: rastros sobre o tempo do Franquismo e a transición
(2016)[Resumo] A escrita literaria de Agustín F. Paz reflectiu en distintos momentos variadas escenas da vida escolar en Galicia durante o tempo do Franquismo e da Transición. O presente texto pretende facer “dialogar” as ... -
Sidónio Muralha, Matilde Rosa Araújo e Luísa Ducla Soares: vozes emblemáticas da poesia portuguesa para a infância
(2016)[Abstract] Among the acclaimed writers of Portuguese literature for children, Sidónio Muralha, Matilde Rosa Araújo and Luísa Ducla Soares are names of reference. Sidónio stands out among the pioneers of poetic works for ... -
A literatura infantojuvenil na aula de história
(2016)[Abstract] The relationship between literature and history is immemorial, but only in the last century has the junction between the two allowed history to embrace literature as a testimony to promote learning situations ... -
La Intercultura como patrimonio y como práctica: el CEINCE, una construcción intercultural
(2016)[Abstract] This article examines interculture from two different standpoints: as the result or effect of the influence of heritage on citizenship education and as a structure that controls the sociability of individuals. ...