Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Atlánticas
  • REV - ATLÁNTICAS - Vol. 02, 2017
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Atlánticas
  • REV - ATLÁNTICAS - Vol. 02, 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Se enseña coeducación en la Universidad?

Thumbnail
View/Open
Atlánticas_2_2017_2.pdf (274.9Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/21843
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - ATLÁNTICAS - Vol. 02, 2017 [17]
Metadata
Show full item record
Title
¿Se enseña coeducación en la Universidad?
Alternative Title(s)
Is coeducation taught at university?
Author(s)
Ballarín Domingo, Pilar
Date
2017
Citation
Atlánticas – Revista Internacional de Estudios Feministas, 2017, 2, 1, 7-31 ISSN: 2530-2736
Abstract
[Resumen] En este artículo nos interrogamos sobre cómo está contribuyendo la Universidad, responsable de la formación inicial del profesorado, a formar en coeducación. Para ello analizamos cómo se han aplicado en las universidades las medidas legales para el desarrollo de la igualdad. Indagamos en el aprendizaje producto del rápido acceso a la información cada vez mas expandido, horizontal y deslocalizado y sus posibles consecuencias. Concluyendo en la confusión de ideas imperante en cuestiones que hunden sus raíces en el feminismo y la ausencia de una formación adecuada para que los futuros profesionales de los diversos niveles del sistema educativo se comprometan en la construcción de la escuela coeducativa y con los cambios en una educación que se reconoce como transmisora y legitimadora de desigualdades discriminatorias en función del sexo
 
[Abstract] In this article we ask ourselves how the University, responsible for initial teacher training, is teaching coeducation. To do this we analyse how legal measures to ensure equality have been applied in universities. We explore the learning resulting from quick access to information which is increasingly expanding, horizontal and delocalised, and its possible consequences. Concluding in the confusion of prevailing ideas in questions whose roots lie in feminism and a lack of adequate training to enable future professionals in the different levels of the education system to commit to building coeducational schools and with the changes in an education that it is recognised transmits and legitimises gender-based discriminatory inequalities
 
Keywords
Coeducación
Formación
Profesorado
Universidad
Feminismo
Coeducation
Training
Teachers
University
Feminism
 
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2530-2736

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback