Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 02, Nº 2, 2018
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 02, Nº 2, 2018
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Piezas de construcción y globos: propuesta didáctica para trabajar contenidos de química con futuros Maestros de Educación Primaria

Thumbnail
View/Open
Apice_2018_2_2_6.pdf (1.445Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/21837
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - Ápice - Vol. 02, Nº 2, 2018 [7]
Metadata
Show full item record
Title
Piezas de construcción y globos: propuesta didáctica para trabajar contenidos de química con futuros Maestros de Educación Primaria
Alternative Title(s)
Building-blocks and balloons: didactical proposal to work on chemical contents for Primary Education Teachers
Author(s)
Montejo Bernardo, José Manuel
Date
2018
Citation
Ápice. Revista de Educación Científica, 2018,2, 2: 69-79. ISSN: 2531-016X
Abstract
[Resumen] Un alto porcentaje de los alumnos del grado de Maestro en Educación Primaria proviene de la rama de letras, lo que conlleva en general un insuficiente conocimiento de ciencias y una falta de interés hacia las mismas. Ello implica una dificultad extra para entender algunos conceptos fundamentales de la química, como la estructura atómica o los enlaces químicos. En este trabajo se describe una propuesta para trabajar dichos contenidos en el aula de una forma lúdica y activa mediante el uso de piezas de construcción y globos. Las actividades propuestas despiertan el interés de los estudiantes del grado, repercuten de forma positiva en sus calificaciones y les sirven como herramienta de trabajo con sus futuros alumnos
 
[Abstract] A high percentage of students at Primary Education Teachers Degree comes from Humanities studies, which usually involves insufficient science knowledge and a lack of interest towards it. This is adding an additional difficulty for the chemical basic concepts, such as the atomic structure or the chemical bonds. In this paper, a proposal to work these contents in the classroom in a playful and active way using building-blocks and balloons is described. The proposed activities arise the students` interest, have a positive impact on their academic results and serve them as a working tool with their future pupils
 
Keywords
Piezas de construcción
Globos
Enlace químico
Estructura atómica
Maestro en primaria
Building-blocks
Balloons
Chemical bond
Atomic structure
Primary education teacher
 
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2531-016X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback