Grupo de Investigación en Tecnoloxía Aplicada á Investigación en Ocupación, Igualdade e Saúde (TALIONIS): Envíos recentes
Mostrando ítems 1-5 de 104
-
Differences on Habitual Physical Activity Index in Primary Schoolchildren according to Age and Gender
(MDPI, 2021-07-13)[Abstract] The World Health Organization (WHO) has warned that a large majority of children do not reach its recommendations on physical activity for health, i.e., 60 min a day of moderate to vigorous physical activity. ... -
Mixed reality in the operating room: a systematic review
(Springer Nature, 2024-08-15)[Abstract] Mixed Reality is a technology that has gained attention due to its unique capabilities for accessing and visualizing information. When integrated with voice control mechanisms, gestures and even iris movement, ... -
Uso de vídeos cortos entre el alumnado adolescente y universitario como herramienta de aprendizaje
(Campus Educa-Sportis, 2023)[Resumen] Las experiencias didácticas surgidas en los últimos años en el sector educativo suponen un cambio de paradigma respecto de la enseñanza tradicional. La COVID-19 impulsó de manera definitiva esta praxis, abogando ... -
Aprendizaje colaborativo, learning-by-doing y evaluación entre pares en educación superior
(Campus Educa-Sportis, 2023)[Resumen] En el campo de la educación, el aprendizaje colaborativo, el learning-by-doing y la evaluación entre pares se han convertido en estrategias pedagógicas ampliamente reconocidas y utilizadas. Estas estrategias, ...