O muralismo no conxunto da obra artística e literaria de Luís Seoane

Ver/Abrir
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/21657Colecciones
- Teses de doutoramento [2227]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
O muralismo no conxunto da obra artística e literaria de Luís SeoaneAutor(es)
Directores
Martínez Pereiro, Carlos PauloLópez, Teresa (Titora)
Fecha
2018Resumen
[Resumo]
Esta Tese trata da arte mural practicada polo poliédrico artista Luís Seoane (1910‒1979),
relacionándoa co conxunto da súa creación plástica e literaria, co obxectivo principal de
destacar o elevado valor desta no seu complexo e diversificado universo creativo. Partindo
dun principio globalizador asumido polo propio artista, considérase neste corpus non só os
seus murais e proxectos previos, senón tamén as súas vidreiras e tapices, material básico que
facilitamos nos distintos inventarios.
Seguindo unha metodoloxía ecléctica, pártese dunha contextualización xeral arredor
deste artista centrada na poliaptitude e polifacetismo da súa diversificada produción.
Confrontando e contextualizando os ideias muralísticos de Seoane en relación co panorama
xeral do muralismo do século XX, analízanse as súas producións, subliñando a súa
importancia e singularidade. Finalmente, dada a síntese interartística existente na obra de
Seoane, móstranse as distintas relacións transitivas e recíprocas desas obras muralísticas co
seu labor literario e ensaístico, e a posteriori, co seu traballo artístico-plástico, no plano
conceptual e temático. Así, apréciase a arte mural en perfecta coherencia, recíproca e
transitiva, coas demais obras do autor, aínda que sobresaíndo a súa centralidade no totum artístico seoaniano. [Resumen]
Esta Tesis aborda el arte mural practicado por el poliédrico artista Luís Seoane (1910‒1979),
relacionándolo con el conjunto de su creación plástica y literaria, con el objetivo principal de
destacar el elevado valor de esta en su complejo y diversificado universo creativo. Partiendo
de un principio globalizador asumido por el propio artista, se considera en este corpus no sólo
sus murales y proyectos previos, sino también sus vidrieras y tapices, material básico que
facilitamos en los distintos inventarios.
Siguiendo una metodología ecléctica, se parte de una contextualización general
alrededor de este artista centrada en la poliaptitud y el polifacetismo de su diversificada
producción. Confrontando y contextualizando los ideales muralísticos de Seoane en relación
con el panorama general del muralismo del siglo XX, se analizan sus producciones,
recalcando su importancia y singularidad. Finalmente, dada la síntesis interartística existente
en la obra de Seoane, se muestran las distintas relaciones transitivas y recíprocas de esas
obras muralísticas con su labor literaria y ensayística, y a posteriori, con su trabajo artísticoplástico,
en el plano conceptual y temático. Así, se aprecia el arte mural en perfecta
coherencia, recíproca y transitiva, con las demás obras del autor, aunque sobresaliendo su
centralidad en el totum artístico seoaniano. [Abstract]
This thesis examines the mural art of the polyhedral artist Luis Seoane (1910-1979) within
the context of his overall plastic and literary creation. Its main objective is to analyse the
status of this discipline in the artist’s complex and diversified creative universe. Based on an
overarching principle adopted by the artist himself, this corpus is regarded as including not
only his murals and previous projects, but also stained glass and tapestries, primary material
provided in the different inventories.
On the basis of an eclectic methodology, this thesis shall contextualize Seoane by
focusing on the broad aptitude and versatility of his diverse production. Confronting and
contextualizing Seoane’s muralistic ideas in relation to the general panorama of 20th century
muralism, his productions are assessed and their importance and uniqueness are highlighted.
Finally, given the interartistic synthesis that exists in Seoane's work, the different transitive
and reciprocal relations of these mural works with his literature and essays and subsequently
in the conceptual and thematic context of his artistic and plastic production are identified.
Seoane’s muralism is therefore criticised in terms of its perfect reciprocal and transitory
coherence with his other works, whilst highlighting its central position in the entirety of his artistic works.
Palabras clave
Arte y literatura
Pintura y decoración mural-20ºsiglo-Galicia
Seoane, Luis
Pintura y decoración mural-20ºsiglo-Galicia
Seoane, Luis
Derechos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido desta tese a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo da tese como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de esta tesis a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen de la tesis como a su contenido