Plan Estratégico de Turismo de Baiona

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/21360Colecciones
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemTítulo
Plan Estratégico de Turismo de BaionaAutor(es)
Directores
Pena López, AtilanoFecha
2018Centro/Dpto/Entidad
Universidade da Coruña. Facultade de SocioloxíaDescripción
Traballo fin de mestrado (UDC.SOC). Planificación e xestión de destinos e novos produtos turísticos. Curso 2017/2018Resumen
[Resumen] El objetivo del presente Trabajo Fin de Máster es la creación de un plan que sirva como
herramienta y guía de la gestión turística de Baiona, marcando las directrices para ejecutar a
corto, medio y largo plazo y que aglutine a todos los agentes involucrados: administración
pública, sector privado y población local.
La inexistencia de un plan turístico actual provoca que las acciones que se están llevando a
cabo no estén consensuadas y sean hechos individuales que no forman parte de un plan a
largo plazo.
El plan desarrollado se apoya en un análisis interno y externo en el que se ha realizado tanto
una encuesta a turistas y residentes como una técnica Delphi sobre los empresarios
vinculados al sector turístico. Los resultados nos permiten detectar un importante conjunto
de debilidades tanto en el producto turístico como en los efectos percibidos sobre la
población local.
Del mismo modo el estudio de la oferta constata que el turismo familiar, náutico y de
camping son tipologías completamente asentadas en el municipio en las que el producto
presenta fortalezas considerables. Simultáneamente se observa la existencia de un
importante potencial totalmente inexplotado asociado al Camino de Santiago y ligado al
turismo cultural e histórico.
A partir del análisis DAFO se desarrolla un CAME y se propone un conjunto de líneas
estratégicas, asociadas a acciones en las que busca la potenciación de las líneas actuales de
turismo familiar y náutico, bajo el prisma de la sostenibilidad, y el desarrollo de un nuevo
producto ligado al Camino de Santiago, actualmente inexistente. [Resumo] O obxectivo do presente Traballo Fin de Mestrado é a creación dun plan que sirva como ferramenta e guía da xestión turística de Baiona, marcando as directrices para executar a curto, medio e longo prazo e que aglutine a todos os axentes involucrados: administración pública, sector privado e poboación local.
A inexistencia dun plan turístico actual provoca que as accións que se están levando a cabo non estean consensuadas e sexan feitos individuais que non forman parte dun plan a longo prazo.
O plan desenvolvido apóiase nunha análise interna e externa no que se realizou tanto unha
enquisa a turistas e residentes coma unha técnica Delphi sobre os empresarios vinculados
ao sector turístico. Os resultados permítennos detectar un importante conxunto de
debilidades tanto no produto turístico como nos efectos percibidos sobre a poboación local.
Do mesmo xeito o estudo da oferta constata que o turismo familiar, náutico e de cámping
son tipoloxías completamente asentadas no municipio nas que o produto presenta
fortalezas considerables. Simultaneamente obsérvase a existencia dun importante potencial
totalmente inexplotado asociado ao Camiño de Santiago e ligado ao turismo cultural e
histórico.
A partir da análise DAFO desenvólvese un CAME e proponse un conxunto de liñas
estratéxicas, asociadas a accións nas que busca a potenciación das liñas actuais de turismo familiar e náutico, baixo o prisma da sustentabilidade, e o desenvolvemento dun novo produto ligado ao Camiño de Santiago, actualmente inexistente. [Abstract] The objective of this work is the creation of a plan that serves as a tool and guide for Baiona's tourism management, showing the guidelines to be implemented in the short,medium and long term and that brings together all the agents involved: public
administration, private sector and local population.
The lack of a current tourism plan means that the actions that are being carried out are not consensual and are individual facts that are not part of a long-term plan.
The developed plan is supported by an internal and external analysis in which a survey of
tourists and residents, and a Delphi technique on entrepreneurs linked to the tourism
sector, has been carried out. The results allow us to detect an important set of weaknesses both in the tourism product and in the perceived effects on the local population.
In the same way, the study of the offer confirms that family, nautical and camping tourism are fully established typologies in the municipality in which the product has considerable strengths. At the same time, it is observed the existence of an important potentialunexploited associated with the Way of Saint James and linked to cultural and historical tourism.
From the SWOT analysis, a CAME is developed and a set of strategic lines are proposed,
associated with actions in which it seeks to promotion the current lines of family and
nautical tourism, based on the sustainability, and the development of a new product linked to the Way of Saint James, currently nonexistent.
Palabras clave
Baiona
Plan de desarrollo turístico
Camino de Santiago
Sostenibilidad
Plan de desenvolvemento turístico
Camiño de Santiago
Sustentabilidade
Tourism development plan
Way of Saint James
Sustainability
Plan de desarrollo turístico
Camino de Santiago
Sostenibilidad
Plan de desenvolvemento turístico
Camiño de Santiago
Sustentabilidade
Tourism development plan
Way of Saint James
Sustainability
Derechos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido