Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.advisorChouza-Insua, Marcelo
dc.contributor.authorMontero Fernández, Clara
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Escola Universitaria de Fisioterapiaes_ES
dc.date.accessioned2018-10-11T11:04:05Z
dc.date.available2018-10-11T11:04:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/21149
dc.description.abstract[Resumen] Descripción de la experiencia. Consta de la ejecución de un programa de ejercicio terapéutico en personas mayores de la Real Institución Benéfico Social Padre Rubinos, en A Coruña. Se trata de un proyecto de aprendizaje y servicio (ApS), una propuesta educativa que combina procesos de compromiso social y servicio a la comunidad con el aprendizaje de conocimientos, habilidades, actitudes y valores. Se encuadra en la asignatura de Trabajo Fin de Grado (TFG), del segundo cuatrimestre, del cuarto curso del Grado en Fisioterapia. Objetivo (general). El objetivo general para el alumno ha sido adquirir las competencias específicas de la asignatura Trabajo Fin de Grado. Para los participantes, dicho objetivo ha sido poner en práctica un programa de ejercicio terapéutico orientado a la mejora del equilibrio lo que conlleva una mejora de la calidad de vida y promoción de la salud. Desarrollo de la experiencia. Para el desarrollo de la experiencia se siguieron cuatro acciones principales: 1) Revisión de la bibliografía disponible sobre la eficacia del ejercicio terapéutico en la mejora del equilibrio en mayores. 2) Diseño de la intervención fisioterápica en base a la evidencia disponible. 3) Valoración de los participantes antes y después de la intervención. 4) Dirección de un programa de ejercicio terapéutico enfocado a la mejora del equilibrio en mayores. Resultados de la experiencia. Entre los resultados de la experiencia se destaca la adquisición de competencias y resultados del aprendizaje específicos de la asignatura Trabajo Fin de Grado del Grado de Fisioterapia. Como resultados propios de la intervención, se destaca la mejora en el equilibrio manifestada en la Escala del Equilibrio de Berg y en el Test Timed Up and Go, la cual ha resultado ser estadísticamente significativa. Además, se han manifestado mejoras en la calidad de vida a través del cuestionario SF-12. Conclusiones. El presente proyecto ha resultado ser una experiencia enriquecedora desde las tres perspectivas intencionales que persigue el Aprendizaje y Servicio: solidaria, pedagógica y reflexiva.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Description of the experience. It consists of the implementation of a therapeutic exercise program in elderly people from the Royal Social Charity Institution Padre Rubinos, in A Coruña. It is a service-learning project, an educational proposal that combines processes of social commitment and service to the community with the learning of knowledge, skills, attitudes and values. It fits in the subject of End Degree Project (EDP), of the second quarter, of the fourth year of the Degree in Physical Therapy. Objective (general). The general objective for the student has been acquired the specific competences of the subject End Degree Project. For parcicipants, this objective has been put into practice a therapeutic exercise program which aims at the improvement of balance, that leads to an improvement in quality of life and health promotion. Development of the experience. For the development of the experience four main actions were followed: 1) Review of available literature on the efficacy of therapeutic exercise for the improvement of balance in elderly people. 2) Design of the physical therapy intervention based on available evidence. 3) Evaluation of the participants before and after the intervention. 4) Application and direction of a therapeutic exercise program focused on the improvement of balance in elderly people. Results of the experience. Among the results of the experience, the acquisition of competences and learning outcomes specific to the subject End Degree Project of the Degree in Physical Therapy is highlighted. As results of the intervention, balance improvement manifested in the Berg Balance Scale and in the Timed Up and Go Test, which have turned out to be statistically significant, stands out. In addition, improvements in quality of life have been manifested through the SF-12 questionnaire. Conclusions. The present project has turned out to be an enriching experience from the three intentional perspectives pursued by service-learning: solidary, pedagogical and reflective.es_ES
dc.description.abstract[Resumo] Descrición da experiencia. Consta da execución dun programa de exercicio terapéutico en persoas maiores da Real Institución Benéfico Social Padre Rubinos, en A Coruña. Trátase dun proxecto de aprendizaxe e servizo (ApS), unha proposta educativa que combina procesos de compromiso social e servizo á comunidade coa aprendizaxe de coñecementos, habilidades, atitudes e valores. Enmárcase na materia de Traballo de Fin de Grao (TFG), do segundo cuatrimestre, do cuarto curso do Grao en Fisioterapia. Obxectivo (xeral). O obxectivo xeral para o alumno foi adquirir as competencias específicas da asignatura Traballo Fin de Grao. Para os participantes, dito obxectivo foi poñer en práctica un programa de exercicio terapéutico orientado á mellora do equilibrio, o que leva consigo unha mellora da calidade de vida e promoción da saúde. Desenvolvemento da experiencia. Para o desenvolvemento da experiencia seguíronse catro accións principais: 1) Revisión da bibliografía dispoñible sobre a eficacia do exercicio terapéutico na mellora do equilibrio en maiores. 2) Deseño da intervención fisioterápica en base á evidencia disponible. 3) Valoración dos participantes antes e despois da intervención. 4) Dirección dun programa de exercicio terapéutico enfocado á mellora do equilibrio en maiores. Resultados da experiencia. Entre os resultados da experiencia destácase a adquisición de competencias e resultados da aprendizaxe específicos da asignatura Traballo Fin de Grao do Grao de Fisioterapia. Como resultados propios da intervención, destácase a mellora no equilibrio manifestada na Escala do Equilibrio de Berg e no Test Timed Up and Go, a cal resultou ser estadísticamente significativa. Ademais, manifestáronse melloras na calidade de vida a través do cuestionario SF-12. Conclusiones. O presente proxecto resultou ser unha experiencia enriquecedora dende as tres perspectivas intencionais que persegue a Aprendizaxe e Servizo: solidaria, pedagóxica e reflexiva.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectEjercicio terapéuticoes_ES
dc.subjectEquilibrioes_ES
dc.subjectMayoreses_ES
dc.subjectTherapeutic exercisees_ES
dc.subjectBalancees_ES
dc.subjectElderlyes_ES
dc.subjectExercicio terapéuticoes_ES
dc.subjectMaioreses_ES
dc.titleEficacia de un programa de ejercicio terapéutico para la mejora del equilibrio en mayores: un proyecto de aprendizaje y servicioes_ES
dc.title.alternativeEficacia dun programa de exercicio terapéutico para a mellora do equilibrio en maiores: un proxecto de aprendizaxe e servizoes_ES
dc.title.alternativeEfficacy of a therapeutic exercise program for the improvement of balance in elderly people: a service-learning projectes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2017/2018es_ES


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem