Eficacia de un programa de ejercicio terapéutico para la mejora del equilibrio en mayores: un proyecto de aprendizaje y servicio

Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/21149Coleccións
Metadatos
Mostrar o rexistro completo do ítemTítulo
Eficacia de un programa de ejercicio terapéutico para la mejora del equilibrio en mayores: un proyecto de aprendizaje y servicioTítulo(s) alternativo(s)
Eficacia dun programa de exercicio terapéutico para a mellora do equilibrio en maiores: un proxecto de aprendizaxe e servizoEfficacy of a therapeutic exercise program for the improvement of balance in elderly people: a service-learning project
Autor(es)
Director(es)
Chouza-Insua, MarceloData
2018Centro/Dpto/Entidade
Universidade da Coruña. Escola Universitaria de FisioterapiaDescrición
Traballo fin de grao (UDC.FCS). Fisioterapia. Curso 2017/2018Resumo
[Resumen] Descripción de la experiencia. Consta de la ejecución de un programa de ejercicio terapéutico en personas mayores
de la Real Institución Benéfico Social Padre Rubinos, en A Coruña. Se trata de un
proyecto de aprendizaje y servicio (ApS), una propuesta educativa que combina
procesos de compromiso social y servicio a la comunidad con el aprendizaje de
conocimientos, habilidades, actitudes y valores. Se encuadra en la asignatura de
Trabajo Fin de Grado (TFG), del segundo cuatrimestre, del cuarto curso del Grado en
Fisioterapia.
Objetivo (general). El objetivo general para el alumno ha sido adquirir las competencias específicas de la
asignatura Trabajo Fin de Grado. Para los participantes, dicho objetivo ha sido poner en
práctica un programa de ejercicio terapéutico orientado a la mejora del equilibrio lo que
conlleva una mejora de la calidad de vida y promoción de la salud.
Desarrollo de la experiencia. Para el desarrollo de la experiencia se siguieron cuatro acciones principales: 1) Revisión
de la bibliografía disponible sobre la eficacia del ejercicio terapéutico en la mejora del
equilibrio en mayores. 2) Diseño de la intervención fisioterápica en base a la evidencia
disponible. 3) Valoración de los participantes antes y después de la intervención. 4)
Dirección de un programa de ejercicio terapéutico enfocado a la mejora del equilibrio en
mayores.
Resultados de la experiencia. Entre los resultados de la experiencia se destaca la adquisición de competencias y
resultados del aprendizaje específicos de la asignatura Trabajo Fin de Grado del Grado
de Fisioterapia. Como resultados propios de la intervención, se destaca la mejora en el
equilibrio manifestada en la Escala del Equilibrio de Berg y en el Test Timed Up and Go,
la cual ha resultado ser estadísticamente significativa. Además, se han manifestado
mejoras en la calidad de vida a través del cuestionario SF-12.
Conclusiones. El presente proyecto ha resultado ser una experiencia enriquecedora desde las tres
perspectivas intencionales que persigue el Aprendizaje y Servicio: solidaria, pedagógica
y reflexiva. [Abstract] Description of the experience. It consists of the implementation of a therapeutic exercise program in elderly people from
the Royal Social Charity Institution Padre Rubinos, in A Coruña. It is a service-learning
project, an educational proposal that combines processes of social commitment and
service to the community with the learning of knowledge, skills, attitudes and values. It
fits in the subject of End Degree Project (EDP), of the second quarter, of the fourth year
of the Degree in Physical Therapy.
Objective (general). The general objective for the student has been acquired the specific competences of the
subject End Degree Project. For parcicipants, this objective has been put into practice a
therapeutic exercise program which aims at the improvement of balance, that leads to
an improvement in quality of life and health promotion.
Development of the experience. For the development of the experience four main actions were followed: 1) Review of
available literature on the efficacy of therapeutic exercise for the improvement of balance
in elderly people. 2) Design of the physical therapy intervention based on available
evidence. 3) Evaluation of the participants before and after the intervention. 4)
Application and direction of a therapeutic exercise program focused on the improvement
of balance in elderly people.
Results of the experience. Among the results of the experience, the acquisition of competences and learning
outcomes specific to the subject End Degree Project of the Degree in Physical Therapy
is highlighted. As results of the intervention, balance improvement manifested in the Berg
Balance Scale and in the Timed Up and Go Test, which have turned out to be statistically
significant, stands out. In addition, improvements in quality of life have been manifested
through the SF-12 questionnaire.
Conclusions. The present project has turned out to be an enriching experience from the three
intentional perspectives pursued by service-learning: solidary, pedagogical and
reflective. [Resumo] Descrición da experiencia. Consta da execución dun programa de exercicio terapéutico en persoas maiores da Real
Institución Benéfico Social Padre Rubinos, en A Coruña. Trátase dun proxecto de
aprendizaxe e servizo (ApS), unha proposta educativa que combina procesos de
compromiso social e servizo á comunidade coa aprendizaxe de coñecementos,
habilidades, atitudes e valores. Enmárcase na materia de Traballo de Fin de Grao (TFG),
do segundo cuatrimestre, do cuarto curso do Grao en Fisioterapia.
Obxectivo (xeral). O obxectivo xeral para o alumno foi adquirir as competencias específicas da asignatura
Traballo Fin de Grao. Para os participantes, dito obxectivo foi poñer en práctica un
programa de exercicio terapéutico orientado á mellora do equilibrio, o que leva consigo
unha mellora da calidade de vida e promoción da saúde.
Desenvolvemento da experiencia. Para o desenvolvemento da experiencia seguíronse catro accións principais: 1) Revisión
da bibliografía dispoñible sobre a eficacia do exercicio terapéutico na mellora do
equilibrio en maiores. 2) Deseño da intervención fisioterápica en base á evidencia
disponible. 3) Valoración dos participantes antes e despois da intervención. 4) Dirección
dun programa de exercicio terapéutico enfocado á mellora do equilibrio en maiores.
Resultados da experiencia. Entre os resultados da experiencia destácase a adquisición de competencias e
resultados da aprendizaxe específicos da asignatura Traballo Fin de Grao do Grao de
Fisioterapia. Como resultados propios da intervención, destácase a mellora no equilibrio
manifestada na Escala do Equilibrio de Berg e no Test Timed Up and Go, a cal resultou
ser estadísticamente significativa. Ademais, manifestáronse melloras na calidade de
vida a través do cuestionario SF-12.
Conclusiones. O presente proxecto resultou ser unha experiencia enriquecedora dende as tres
perspectivas intencionais que persegue a Aprendizaxe e Servizo: solidaria, pedagóxica
e reflexiva.
Palabras chave
Ejercicio terapéutico
Equilibrio
Mayores
Therapeutic exercise
Balance
Elderly
Exercicio terapéutico
Maiores
Equilibrio
Mayores
Therapeutic exercise
Balance
Elderly
Exercicio terapéutico
Maiores
Dereitos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido