Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (2ª. 2018. A Coruña)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Xornadas de Innovación Docente
  • Xornadas de Innovación Docente (2ª. 2018. A Coruña)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diseño de una materia de máster para la docencia a distancia

Thumbnail
View/Open
CUT_2018_01.pdf (1.406Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/20715
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0
Collections
  • Xornadas de Innovación Docente (2ª. 2018. A Coruña) [39]
Metadata
Show full item record
Title
Diseño de una materia de máster para la docencia a distancia
Author(s)
Becerra, Manuel
González-Siso, María-Isabel
Date
2018
Citation
Becerra-Fernández, M.; González-Siso, M. I. (2018). Diseño de una materia de máster para la docencia a distancia. En E. de la Torre Fernández (ed.) (2018). Contextos universitarios transformadores: retos e ideas innovadoras. II Xornadas de Innovación Docente. Cufie. Universidade da Coruña (pág. 3-12). DOI capítulo: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787.003 DOI libro: https://doi.org/10.17979/spudc.9788497496787
Abstract
[Resumen] Se han elaborado una serie de contenidos para adaptar una materia de máster a la modalidad de docencia a distancia utilizando como plataforma de teleenseñanza Moodle. La materia se estructuró en unidades didácticas y en cada una de estas unidades se pusieron a disposición del estudiante diversos materiales como, entre otros, presentaciones del tema, lecturas y vídeos breves realizados con la herramienta gratuita Screencast-o-matic. Para compartir los diferentes contenidos con los estudiantes de una manera visual y atractiva se utilizó la herramienta Padlet. Así mismo, se habilitó un foro de dudas por cada una de las unidades. El alumno dispuso también de tutorías online a demanda. Como actividad obligatoria, el estudiante tuvo que responder a unos cuestionarios por cada unidad. Para la parte práctica de la materia se utilizó la metodología de aprendizaje basado en métodos de casos. Finalmente, el estudiante tuvo que completar un examen a través de Moodle. Para la calificación final se tuvo en cuenta además del examen, las respuestas a los cuestionarios y la memoria con la resolución del caso práctico planteado. Los resultados fueron muy satisfactorios ya que no hubo diferencias significativas con respecto a los resultados obtenidos mediante docencia presencial.
 
[Abstract] A series of contents have been developed to adapt a master's subject to the modality of distance teaching using Moodle as online platform. The subject was structured in didactic units and in each one of these units various materials were made available to the student, such as, among others, subject presentations, readings and short videos made with the free tool Screencast-o-matic. To share the different contents with the students in a visual and attractive way, the Padlet tool was used. Moreover, a doubts forum was established for each one of the units. The student also had online tutorials on demand. As a compulsory activity, the student had to answer some questionnaires for each unit. For the practical part of the subject, the case study method was used. Finally, the student had to complete an exam through Moodle. For the final grade, the answers to the questionnaires and the report with the resolution of the case study were taken into account in addition to the exam. The results were very satisfactory since there were no significant differences with respect to the results obtained through faceto- face teaching.
 
Keywords
Docencia a distancia
Recursos educativos
Distance teaching
Educational resources
 
Rights
Atribución-NoComercial-CompartirIgual 4.0

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback