Deseño, construción e validación dun clasificador de imaxes segundo criterios estéticos

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http://hdl.handle.net/2183/20157
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- Teses de doutoramento [2227]
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Deseño, construción e validación dun clasificador de imaxes segundo criterios estéticosAutor(es)
Directores
Carballal, AdriánRomero Cardalda, Juan Jesús
Fecha
2017Resumen
[Resumo]
Esta
investigación
propón
un
achegamento
cara
a
obtención
dunha
medida
computacional
do
valor
estético
dunha
imaxe,
a
través
de
criterios
como
o
estilo,
a
complexidade
ou
a
beleza.
Preténdese
abordar
o
tema
da
clasificación
e
ordenación
de
imaxes
segundo
criterios
estéticos.
Para
isto
deseñaranse
e
realizaranse
diferentes
experimentos,
cos
seguintes
obxectivos:
1. Validación
de
características
obxectivas:
mediante
a
identificación
de
autoría
de
obras
de
arte
e
a
diferenciación
entre
pinturas
e
fotografías.
2. Validación
da
percepción
estética
do
clasificador
mediante
tests
psicolóxicos.
3. Validación
de
características
subxectivas:
predición
da
percepción
de
complexidade.
Nestas
tarefas
inclúese
a
determinación
dun
conxunto
de
métricas
óptimo
para
medir
a
complexidade
estética,
para
o
que
se
utilizan
os
métodos
de
compresión
JPEG
e
fractal,
a
lei
de
Zipf
e
a
dimensión
fractal,
xunto
cos
filtros
de
detección
de
bordes
Canny
e
Sobel
sobre
un
modelo
de
cor
HSV.
Os
resultados
obtidos
compáranse
con
outras
aproximacións
e
coas
percepcións
de
humanos.
Os
resultados
mostran
que
é
posible
predicir
a
complexidade
percibida
polos
humanos
a
partir
dunha
serie
de
métricas
da
imaxe
relacionadas
coa
complexidade
e
demóstrase
a
relevancia
das
métricas
de
estimación
de
complexidade
baseadas
no
erro
de
compresión
en
clasificacións
de
estilo
e
complexidade. [Resumen]
Esta
investigación
propone
un
acercamiento
a
la
obtención
de
una
medida
computacional
del
valor
estético
de
una
imagen
a
través
de
criterios
como
el
estilo,
la
complejidad
o
la
belleza.
Para
esto
se
diseñarán
y
realizarán
diferentes
experimentos,
con
los
siguientes
objetivos:
1. Validación
de
características
objetivas:
mediante
la
identificación
de
autoría
de
obras
de
arte
y
la
diferenciación
entre
pinturas
y
fotografías.
2. Validación
de
la
percepción
estética
del
clasificador
mediante
tests
psicológicos.
3. Validación
de
características
subjetivas:
predicción
de
la
percepción
de
complejidad.
En
estas
tareas
se
incluye
la
determinación
de
un
conjunto
de
métricas
óptimo
para
medir
la
complejidad
estética,
utilizando
los
métodos
de
compresión
JPEG
y
fractal,
la
ley
de
Zipf
y
la
dimensión
fractal,
además
de
los
filtros
de
detección
de
bordes
Canny
y
Sobel
sobre
un
modelo
de
color
HSV.
Los
resultados
obtenidos
se
comparan
con
otras
aproximaciones
y
con
las
percepciones
de
humanos.
Los
resultados
muestran
que
es
posible
predecir
la
complejidad
percibida
por
humanos
a
partir
de
una
serie
de
métricas
de
la
imagen
relacionadas
con
la
complejidad
y
se
demuestra
la
relevancia
de
las
métricas
de
estimación
de
complejidad
basadas
en
el
error
de
compresión
en
clasificaciones
de
estilo
y
complejidad. [Abstract]
This
study
intends
to
propose,
and
achieve,
a
computational
measure
to
assess
the
aesthetic
value
of
an
image
through
different
criteria:
style,
complexity
or
beauty.
In
order
to
obtain
this
goal,
a
collection
of
images
are
classified
and
organized
following
aesthetic
criteria.
For
this
purpose
different
experiences
are
designed
and
arranged
with
the
following
objectives:
1. Validation
of
the
objective
features:
Through
the
identification
of
authorship
of
the
artistic
Works
and
the
discrimination
between
photographs
and
paintings.
2. Validation
of
aesthetic
perception
of
the
classifier.
3. Validation
of
the
subjective
features:
prediction
of
perception
of
complexity.
In
these
tasks,
There
are
included
an
optimal
set
of
metrics
to
measure
the
aesthetic
complexity;
for
that
purpose,
are
employed
the
methods
of
compression
JPEG
and
fractal,
The
Zipf’s
law,
as
well
as
a
fractal
dimension
alongside
with
filters
of
border
detection
Canny
and
Sobel,
on
a
HSV
colour
model.
Obtained
results
are
compared
with
other
approaches
and
with
the
perception
by
humans.
The
results
show
the
possibility
of
predicting
the
complexity
perceived
by
humans
using
a
set
of
image-‐metrics
related
to
the
complexity;
demonstrating
the
relevance
of
the
estimation
metrics
based
on
the
compression
error
in
classifications
of
style
and
complexity.
Palabras clave
Percepción visual en el arte
Estética
Arte-Apreciación
Estética
Arte-Apreciación
Derechos
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España