Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorBasanta, Noemí
dc.date.accessioned2018-02-07T12:49:20Z
dc.date.available2018-02-07T12:49:20Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationRevista Galega de Filoloxía, 2015,16: 11-41, ISSN: 2444-9121
dc.identifier.issn2444-9121
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/20093
dc.description.abstract[Resumo] No presente artigo estabelecemos unha comparativa entre a evolución que experimentou a didáctica das linguas e a aparición dos enfoques sociodiscursivos no marco da lingüística xeral. Consideramos que as novas correntes teóricas que analizaron a importancia dos factores sociais e culturais na codificación das linguas non alcanzaron todo o seu potencial de influxo no ensino. Neste sentido, destacaremos a importancia de incorporar nas aulas unha reflexión significativa sobre o sexismo lingüístico coa finalidade de que o alumnado comprenda a vinculación entre a lingua cotiá e a reprodución das desigualdades sociais. Para tal fin, analizaremos dúas sesións de debate realizadas en dous grupos de ensino medio e bacharelato que dan boa conta de como as discusións sobre a depuración lingüística serven non só para mellorar certas competencias comunicativas como a capacidade argumentativa, senón tamén para visibilizar problemáticas sociais vinculadas, neste caso, ao xénero. Desta maneira, non só conseguiremos transmitir ao alumnado unha visión das linguas que vaia máis aló da gramática senón que tamén poderemos traballar mediante metodoloxías que se afastan da didáctica tradicional a coeducación en valores
dc.description.abstract[Abstract] In this article we make a comparison relate language teaching development and the emergence of sociodiscursive perspectives on general linguistics. Numerous studies have analyzed the importance of social and cultural factors on language codification but they didn't affect language teaching practices. In order to make easier for the students understand links between common language usage and social inequalities, we point out the relevance of incorporating a significant reflection about language sexism at school. Then, we will analyze two debate sessions from two groups of secondary school students. In both cases, interactions show that the verbal hygiene serves not only to improve communicative skills, such as argumentative capacity, but also to exhibit social problems related to gender stereotypes. In this way, we shouldn't teach languages focusing mainly on grammar aspects. On the contrary, we should use alternative methodologies far away from tradicional teaching perspectives, promoting coeducation.
dc.language.isoglg
dc.publisherUniversidade da Coruña
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/rgf.2015.16.0.1377
dc.subjectDidáctica das linguas
dc.subjectSexismo lingüístico
dc.subjectCoeducación
dc.subjectXénero
dc.subjectLanguage teaching
dc.subjectLinguistic sexism
dc.subjectCoeducation
dc.subjectGender
dc.titleIgualdade de xénero e didáctica das linguas. Aproximación ás tarefas comunicativas desde a lingüística sociodiscursiva
dc.title.alternativeGender equality and Language Teaching. A communicative approach from Sociodiscursive Linguistics
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccess
UDC.journalTitleRevista Galega de Filoloxía
UDC.issue16
UDC.startPage11
UDC.endPage41


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem