Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 2, 2017
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 2, 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Por qué el mar no se "desparrama" si solo tiene arena alrededor?Indagación en la playa

Thumbnail
View/Open
Apice_2017_1_2_art_3.pdf (463.6Kb)
license_rdf (1.136Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/20017
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 2, 2017 [5]
Metadata
Show full item record
Title
¿Por qué el mar no se "desparrama" si solo tiene arena alrededor?Indagación en la playa
Alternative Title(s)
Why the sea doesn’t escape if it has only got sand holding it? Inquiry at the beach
Author(s)
Parrilla Maldonado, M. Carmen
Jiménez-Liso, Rut
Martínez-Chico, María
Date
2017
Citation
Ápice. Revista de Educación Científica, 2017,1,2: 38-46. ISSN: 2531-016X
Abstract
[RESUMEN] En el presente artículo mostramos el diseño de una secuencia de indagación basada en modelos para Primaria para pensar, hacer, hablar y sentir sobre la playa. Esta secuencia surge de la reflexión de una educadora ambiental tras desarrollar el típico activismo de limpieza de costas o juegos motrices sobre biodiversidad, impactos o pesca[ABSTRACT] In the current paper the design of a teaching sequence through Model-Based Inquiry for Primary School is presented. Primary school students are engaged to think, do, talk, and feel science at the beach. This sequence arises from an environmental educator reflections after participating in the common activism activities of coast-cleaning or games on fishing and its environmental impacts on biodiversity.
Keywords
Playa
Indagación
Modelos
Secuencia de actividades
Educación primaria
Beach processes
Model-Based Inquiry
Teaching sequence
Primary school
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/arec.2017.1.2.3109
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2531-016X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback