Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Ápice. Revista de Educación Científica
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Grabaciones de situaciones de aula para la formación del profesorado

Thumbnail
View/Open
Apice_2017_1_1_art._4.pdf (499.5Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/19974
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Collections
  • REV - Ápice - Vol. 01, Nº 1, 2017 [8]
Metadata
Show full item record
Title
Grabaciones de situaciones de aula para la formación del profesorado
Alternative Title(s)
Using video recordings to teach teachers
Author(s)
Gil Quílez, María José
Martínez Peña, Begoña
Cordero, Silvina
Date
2017
Citation
Ápice. Revista de Educación Científica, 2017, 1, 1:58-73. ISSN: 2531-016X
Abstract
[RESUMEN] En este trabajo se presentan los resultados de la valoración crítica realizada por estudiantes de magisterio de Educación Primaria ante dos grabaciones de aula realizadas por maestros en formación durante sus prácticas escolares. Los futuros maestros, tras el visionado de las mismas, realizan un análisis de dicha actuación desde el marco de la indagación. Perciben estas actuaciones de aula como algo próximo y factible, y encuentran interesantes este tipo de actividades por lo que se implican en su análisis
 
[ABSTRACT] In this work we present the results of the critical evaluation carried out by preservices teachers of Primary Education of two classroom recordings made by teachers in formation during their school practices. The future teachers, after the viewing of the same ones, make an analysis of this action from the framework of the inquiry. They perceive their classroom as something near and feasible, and find this type of activity useful, so they get involved in their analysis
 
Keywords
Análisis de vídeo
Maestros
Indagación
Formación del profesorado
Video analysis
Teachers
Inquiry
Teacher development
 
Editor version
https://doi.org/10.17979/arec.2017.1.1.2005
Rights
Atribución-CompartirIgual 3.0 España
ISSN
2531-016X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback