Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Ciencias do Traballo da Universidade da Coruña
  • REV - ACT - nº 05, 2014
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Ciencias do Traballo da Universidade da Coruña
  • REV - ACT - nº 05, 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Os recursos humanos no sector do turismo: os guías turísticos

Thumbnail
View/Open
AFCT_2014_5_1.pdf (862.5Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/18527
Collections
  • REV - ACT - nº 05, 2014 [22]
Metadata
Show full item record
Title
Os recursos humanos no sector do turismo: os guías turísticos
Alternative Title(s)
Human Resources in the Tourism Sector: The Tour Guide
Author(s)
Abril-Sellarés, María
Sánchez-Fernández, María Dolores
Azpelicueta Criado, María del Carmen
Date
2014
Citation
Anuario da Facultade de Ciencias do Traballo da Universidade da Coruña, 2014, 5: 15-28 ISSN: 2173-9811
Abstract
[Resumo] Neste traballo analizamos unha profesión con gran representación no sector do turismo, a de guía turístico/a, con base na metodoloxía histórica analítica. os guías turísticos son unha peza chave da cadea turística, xa que en moitas ocasións son as únicas persoas coas cales se ten un contacto máis próximo na zona que se visita. Esta figura é un dos elos que engarzan o destino turístico cos visitantes, ao acercar estes aos valores sociais, culturais e patrimoniais daquel. Por isto, é moi importante que sexan verdadeiros profesionais os que atenden os turistas, pois serán a imaxe, o coñecemento e a percepción profesional que leven os visitantes do lugar que visitan. Finalmente, cómpre notarmos que a profesión de guía de turismo pode contar cunha maior ou menor proxección, o cal estudaremos.
 
[Abstract] In this paper, the analysis of the profession which is a strong representative in the tourism sector is presented; the tourist guide. This investigation is carried out relying on analytical historical methodology. The tour guide is one of the key factors in the tourism chain since many times it is the only person who has closer contact to the area being visited. This figure is one of the links that joins together the tourist destination with the visitor, showing them the social, cultural and heritage values of the destination. Therefore, it is very important that the people who assist tourists are true professionals. They will be the image, knowledge and professional perception that visitors to the destination will take with them. Finally it is important to denote that the profession of the tour guide has a more or less professional projection depending on the place where the activity is being developed, be it a receiver or transmitter of tourism.
 
Keywords
Profesión
Guía turístico
Coñecementos
Recursos humanos
Habilidades
Galicia
Profession
Tour guide
Knowledge
Human resources
Skills
Galicia
 
ISSN
2173-9811

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback