Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Traballos académicos (FFIL)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Filoloxía
  • Traballos académicos (FFIL)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Content Marketing As Ideology: A Critical Discourse Analysis Approach

Thumbnail
Ver/Abrir
Chmielewska_Malgorzata_2016_Content_marketing_as_ideology.pdf (907.3Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/17897
Colecciones
  • Traballos académicos (FFIL) [279]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Content Marketing As Ideology: A Critical Discourse Analysis Approach
Título(s) alternativo(s)
El marketing de contenidos como ideología: una aproximación desde la perspectiva del análisis crítico del discurso
O marketing de contidos como ideoloxía: unha aproximación desde a perspectiva da análise crítica do discurso
Autor(es)
Chmielewska, Malgorzata
Directores
Crespo, Begoña
Fecha
2016
Centro/Dpto/Entidad
Universidade da Coruña. Facultade de Filoloxía
Descripción
Traballo fin de mestrado (UDC.FIL). Estudos ingleses avanzados e as súas aplicacións. Curso 2015/2016
Resumen
[Abstract] This master´s thesis provides an approach to content marketing and its application to the online context. To define principal beliefs of the content marketing strategy, it has been approached as an ideology, understood as a belief system. Its ideological framework has been analyzed from the perspective of Critical Discourse Analysis (CDA), in compliance with Teun van Dijk´s sociocognitive theory. This content analysis has been conducted so as to define group schemata of content marketers, their core beliefs, the common ground they share with modern capitalists and marketers in general, as well as main differences between their approach and “traditional” forms of marketing. Moreover, the thesis attempts to identify the presence of content marketing ideology on corporate webpages such as Ikea’s and Apple’s. It has been suggested that the content of the abovementioned websites reflects content marketing ideology. Due to the scope of this master´s thesis, the examined content has been narrowed down to a few subsections of the two sites dedicated to English speakers. First, the work examines marketing strategies used to promote Ikea as a great contributor to the development of modern Swedish society and as a perfect model of one´s home. Second, the Apple´s microsite devoted to teachers has been analyzed to demonstrate how the brand employs content marketing philosophy to promote its image as a perfect model of innovation, creativity and individualism.
Palabras clave
Content marketing
Ideological discourse
Mental models
Cognition
Corporate dinosaur
Marketing hero
 
Derechos
Os titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenido

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias