Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 02, Nº 03, 2016
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 02, Nº 03, 2016
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estilos de enseñanza-entrenamiento y relación con ansiedad de jugadores de iniciación al futbol

Thumbnail
View/Open
SPORTIS_2_3_2016_6.pdf (580.3Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/17732
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 02, Nº 03, 2016 [12]
Metadata
Show full item record
Title
Estilos de enseñanza-entrenamiento y relación con ansiedad de jugadores de iniciación al futbol
Alternative Title(s)
Styles of teaching and training players anxiety regarding initiation
Author(s)
Zurita, Félix
Pérez Cortés, Antonio José
González Campos, Gloria
Castro-Sánchez, Manuel
Chacón Cuberos, Ramón
Ambris Sandoval, Julio
Date
2016
Citation
Sportis, 2016, 2 (3): 390-411 ISSN: 2386-8333
Abstract
[Resumen]Los estilos de enseñanza y entrenamiento han sido promovidos por docentes/entrenadores en el contexto del deporte y en ocasiones también ha sido objeto de estudio los estados de ansiedad, estudiándose desde diferentes perspectivas. El objetivo de este estudio fue evaluar los estilos de enseñanza aplicados durante el entrenamiento, los niveles de ansiedad estado-rasgo y la relación entre ambas variables, en entrenadores y jugadores de futbol base. Participaron 26 entrenadores y 277 jugadores que además de responder al cuestionario de Teorías Implícitas lo hicieron también sobre el STAI-RASGO. Los resultados depararon que los estilos de enseñanza más empleados son el de tipo interpretativo y tradicional; mostrando los futbolistas analizados ansiedad estado-rasgo de tipo normal y alta; observándose que los estilos de enseñanza se distribuyen de forma heterogénea según categoría y el clima de ansiedad (estado-rasgo) generado en los jugadores, no mostró relación alguna, apareciendo en las categorías una ansiedad similar al igual que sucede con los estilos de enseñanza
 
[Abstract] Teaching styles and training have been promoted by teachers / trainers in the context of sport and sometimes has also been studied anxiety states, studying from different perspectives. The aim of this study was to evaluate teaching styles applied during training, levels of state-trait anxiety and the relationship between the two variables, coaches and football players base. Attended by 26 coaches and 277 players in addition to responding to the questionnaire also they made implicit theories about the STAI-TRAIT. The results showed that teaching styles more employees are interpretive and traditional type; showing the players analyzed state-trait anxiety normal and high type; observed that teaching styles are distributed unevenly by category and climate of anxiety (state-trait) generated in the players showed no relation, appearing in categories similar to as with teaching styles anxiety.
 
Keywords
Fútbol
Estilos enseñanza
Ansiedad
Jugador
Entrenador
Football
Teaching styles
Anxiety
Coach
Player
 
Editor version
http://dx.doi.org/10.17979/sportis.2016.2.3.1721
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback