Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 01, Nº 02, 2015
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Sportis. Scientific Journal of School Sport, Physical Education and Psychomotricity
  • REV - SPORTIS - Vol. 01, Nº 02, 2015
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rendimiento académico y correspondencias con indicadores de salud física y psicológica

Thumbnail
View/Open
SPORTIS_1_2_2015_6.pdf (281.6Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/17667
Collections
  • REV - SPORTIS - Vol. 01, Nº 02, 2015 [8]
Metadata
Show full item record
Title
Rendimiento académico y correspondencias con indicadores de salud física y psicológica
Alternative Title(s)
Academic performance and correspondences with indicators of physical and psychological health
Author(s)
Portolés Ariño, Alberto
González Fernández, Juan
Date
2015
Citation
Sportis 2015, 1_2: 164-181 ISSN: 2386-8333
Abstract
[Resumen] El rendimiento académico de los adolescentes está influenciado y determinado por numerosos factores. El estilo de vida y las conductas de salud adoptadas en este periodo pueden relacionarse con el rendimiento académico, de tal forma que los adolescentes con estilos de vida y conductas más saludables, pueden presentar un rendimiento académico más adaptado. Igualmente, mantener correctos indicadores de salud psicológica se relaciona con el rendimiento académico adaptado. Los resultados obtenidos con una muestra de 1210 adolescentes de la Región de Murcia, con edad media de 15.13 años permite valorar la importancia de los indicadores de salud como determinantes del rendimiento académico, por lo que se deberían desarrollar programas encaminados a mantener niveles positivos de dichas conductas.
 
[Abstract] Academic performance of the teenagers is influenced and determined by numerous factors. Life style and the conducts of health adopted in this period relate to the academic performance of direct form, in such a way that the teenagers with ways of life and more healthy conducts, can present a more adapted academic performance. Equally, to support correct indicators of psychological health relates to the academic adapted performance. The results obtained with a sample of 1210 teenagers of the Region of Murcia, with a normal age of 15.13 years it allows to value the importance of the indicators of health as determinants of the academic performance, for what they should develop programs directed to supporting positive levels of said
 
Keywords
Rendimiento académico
Actividad física
Burnout
Engagement
Academic performance
Physical activity
Burnout
Engagement
 
Editor version
http://dx.doi.org/10.17979/sportis.2015.1.2.1409
ISSN
2386-8333

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback