Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social Effects: a Relevance Theory Perspective

Thumbnail
Ver/Abrir
AEDEAN_2008_31_art_65.pdf (139.9Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/17083
Colecciones
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña) [84]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Social Effects: a Relevance Theory Perspective
Autor(es)
Padilla Cruz, Manuel
Fecha
2008
Cita bibliográfica
AEDEAN 2008, 31: 699-709 ISBN-978-84-9749-278-2
Resumen
[Abstract] Many linguists have claimed that interlocutors transmit social information about their identities or relationships when interacting (e.g. Lakoff, 1973; Laver, 1974, 1975; Brown and Levinson, 1978, 1987; Scollon and Scollon, 1995; Coupland, 2000). However, they have not explained how this information is transmitted and recovered. Based on relevance theory (Sperber and Wilson, 1986, 1995; Wilson and Sperber, 2002), this paper argues that speakers transmit such social information implicitly and that hearers can recover it as a consequence of their expectations of relevance. The stylistic choices made by speakers can lead hearers to recover implicatures that they can use to obtain a specific type of cognitive effect referring to different aspects of the speakers’ personality or their relationship.
ISBN
978-84-9749-278-2

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias