Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alexander Oldys’s Comic Displacement of Romance in The Fair Extravagant

Thumbnail
Ver/Abrir
AEDEAN_2008_31_art_41.pdf (126.4Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/17057
Colecciones
  • AEDEAN Conference = Congreso de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos (31. 2007. Coruña) [84]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Alexander Oldys’s Comic Displacement of Romance in The Fair Extravagant
Autor(es)
Figueroa Dorrego, Jorge
Fecha
2008
Cita bibliográfica
AEDEAN 2008, 31: 433-440 ISBN-978-84-9749-278-2
Resumen
[Abstract] In Alexander Oldys’s The Fair Extravagant (1682), the male protagonist is anxious about his authority as a husband due to the heroine’s superior social rank and wealth, her strong personality, and her free agency. This paper shows how this is presented in a kind of novel of trial that intends to test the protagonist’s manly virtues through a comic displacement of chivalric romance. It draws on Bakhtin’s concept of Prüfungsroman and his idea that the novel is a markedly dialogic genre, often permeated with irony and parody. This analysis also assumes that manhood is a social and cultural construction which is materialised in a status that men must achieve under the constant scrutiny and assessment of others.
ISBN
978-84-9749-278-2

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias