Mostrar o rexistro simple do ítem

dc.contributor.authorDe Gabriel Fernández, Narciso
dc.date.accessioned2016-05-26T08:24:46Z
dc.date.available2016-05-26T08:24:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationDe Gabriel Fernández, N. (2014). A educación das mulleres no século XIX: Exclusión, dependencia e autonomía. Sarmiento. Revista Galego-Portuguesa De Historia Da Educación, 17, 7-36. https://doi.org/10.17979/srgphe.2013.17.0.4079
dc.identifier.issn1138-5863
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/16798
dc.description.abstract[RESUMO] As mulleres quedaron excluídas inicialmente do sistema de instrución pública ideado polo liberalismo español. A exclusión inicial dará paso a unha inclusión parcial, orientada a formar as nenas para o desempeño das funcións de esposa e de nai. Os debates que se produciron en 1859 no Ateneo da Coruña e en 1892 no Congreso Pedagóxico Hispano- Portugués-Americano poñen de manifesto a hexemonía dun modelo educativo que pretendía consolidar o status de dependencia do sexo feminino. Pero nun e noutro escenario tamén se ouviron voces, como as de Antonio García Fuertes, Concepción Arenal e Emilia Pardo Bazán, que reclamaban con máis ou menos radicalidade unha educación para a autonomía. A figura de Rosalía de Castro, pola súa parte, constitúe un bo exemplo dos atrancos aos que se tiveron que enfrontar as mulleres que decidían converterse en escritoras
dc.description.abstract[ABSTRACT] Initially women were excluded from the system of public education designed under the liberal movement in Spain. This early exclusion would give way to partial inclusion, geared towards educating girls for their futures role as wives and mothers. The debates that arose at the Cultural Association of A Coruña, the Ateneo, in 1859 and the Hispano-Portuguese- American Pedagogical Conference in 1892 highlight the hegemony of an educational model whose intention was to consolidate the dependent status of women. But voices could be heard on both these scenes –the voices of Antonio Garcia Fuertes, Concepción Arenal and Emilia Pardo Bazán, who defended, with varying degrees of radicalism, education for autonomy. The case of Rosalía de Castro serves as a good example of the obstacles that were faced by women who chose to become writers
dc.language.isoglg
dc.publisherUniversidade da Coruña
dc.relation.urihttps://doi.org/10.17979/srgphe.2013.0.4079
dc.subjectEducación das mulleres
dc.subjectDependencia
dc.subjectAutonomía
dc.subjectConcepción Arenal
dc.subjectEmilia Pardo Bazán
dc.subjectRosalía de Castro
dc.subjectWomen’s education
dc.subjectDependence
dc.subjectAutonomy
dc.titleA educación das mulleres no século XIX: exclusión, dependencia e autonomía
dc.title.alternativeThe Education of Women in the 19th Century: Exclusion, Dependence and Autonomy
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccess
UDC.journalTitleSarmiento
UDC.issue17
UDC.startPage7
UDC.endPage35


Ficheiros no ítem

Thumbnail

Este ítem aparece na(s) seguinte(s) colección(s)

Mostrar o rexistro simple do ítem