Skip navigation
  •  Inicio
  • UDC 
    • Cómo depositar
    • Políticas del RUC
    • FAQ
    • Derechos de autor
    • Más información en INFOguías UDC
  • Listar 
    • Comunidades
    • Buscar por:
    • Fecha de publicación
    • Autor
    • Título
    • Materia
  • Ayuda
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Acceder
  •  Español 
    • Español
    • Galego
    • English
  
Ver ítem 
  •   RUC
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • Ver ítem
  •   RUC
  • Facultade de Economía e Empresa
  • Investigación (FEE)
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Graduate competencies and employability: the impact of matching firms’ needs and personal attainments

Thumbnail
Ver/Abrir
Teijeiro_alvarez_2013_graduate_competences_employability.pdf (369.6Kb)
Use este enlace para citar
http://hdl.handle.net/2183/16686
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Colecciones
  • Investigación (FEE) [923]
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítem
Título
Graduate competencies and employability: the impact of matching firms’ needs and personal attainments
Autor(es)
Teijeiro-Álvarez, Mercedes
Rungo, Paolo
Freire Seoane, María Jesús
Fecha
2013
Cita bibliográfica
Teijeiro-Alvarez, M., Rungo, P., & Freire, M. J. (2013). Graduate competencies and employability: The impact of matching firms’ needs and personal attainments. Economics of Education Review, 34, 286–295.doi doi:10.1016/j.econedurev.2013.01.003
Resumen
[Abstract]:Professional competencies are a key factor in gauging how employable a graduate is. This paper demonstrates that individuals who have best developed the competencies which firms feel to be most important are more likely to be in a position to obtain a job. To this end, we have developed an indicator that measures the proximity between the relative levels of both importance and attainments. Results confirm the feeling among experts that the most relevant competencies in the labour market are predominantly of the systemic type, i.e. transferable personal competencies, to the detriment of more instrumental competencies related to capacities and graduate education. This paper clearly points to the fact that universities must change their traditional focus and make a special effort to help their students to develop those competencies that best foster employability
Palabras clave
Graduates
Competences
Human capital
Job matching
 
Versión del editor
https://doi.org/10.1016/j.econedurev.2013.01.003
ISSN
0272-7757

Listar

Todo RUCComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulaciónEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasGrupo de InvestigaciónTitulación

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Sugerencias