Show simple item record

dc.contributor.authorDapena, Adriana
dc.contributor.authorGarcía-Naya, José A.
dc.contributor.authorCastro-Castro, Paula-María
dc.contributor.authorPan, Christopher
dc.date.accessioned2015-10-28T16:12:15Z
dc.date.available2015-10-28T16:12:15Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationCastro Castro, P.M., Dapena Janeiro, A., García Naya, J.A. & Pan, Christopher (2010). Aplicación web para evaluación y seguimiento del rendimiento de asignaturas y titulaciones universitarias, Revista de Formación e Innovación Educativa Universitaria, vol. 3, no. 3, pp. 152-165.es_ES
dc.identifier.issn1989-0257
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/15442
dc.description.abstract[Summary] The adaptation of the university studies to the current European Higher Education Area (EHEA) requires the set up of mechanisms, which allow performance evaluation of the subjects compounding the new university studies. Thus, universities create new positions as “graduate quality manager” with the objective of introducing the continuous improvement of the learning process. It is also needed to provide the working tools demanded by the new manager positions. The main objective of the project presented in this paper is the design and the implementation of a web application which allows not only carrying out the typical student evaluation tasks, but introducing customizable performance rates which are dynamically evaluated. The customization of the performance rates depends on both subjects and exams. Finally, the application is able to compute the graduate performance rates from the rates defined for the subjects.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] La adaptación de las titulaciones universitarias actuales al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) requiere la puesta en marcha de mecanismos de evaluación del rendimiento de las asignaturas que componen las nuevas titulaciones. Así, las universidades empiezan a crear nuevas figuras como “responsable de calidad de la titulación”, con el objetivo de introducir el concepto de mejora continua del proceso formativo. Es por tanto necesario proporcionar nuevas herramientas de trabajo a estas figuras. El objetivo principal del proyecto que se presenta en este artículo es el diseño e implementación de una aplicación web que permita no sólo llevar a cabo las tareas convencionales de evaluación del alumnado, sino también introducir índices de rendimiento personalizables por cada asignatura y convocatoria y su evaluación dinámica. Finalmente, la aplicación permite calcular los índices de rendimiento de la titulación a partir de los índices definidos para las asignaturas.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherUniversidade de Vigo, Facultade de Ciencias da Educaciones_ES
dc.relation.urihttp://refiedu.webs.uvigo.es/Refiedu/Vol3_3/REFIEDU_3_3_5.pdfes_ES
dc.subjectEHEAes_ES
dc.subjectWebes_ES
dc.subjectPerformance ratees_ES
dc.subjectEEESes_ES
dc.subjectÍndice de rendimientoes_ES
dc.titleAplicación web para evaluación y seguimiento del rendimiento de asignaturas y titulaciones universitariases_ES
dc.title.alternativeWeb Application for Evaluation and Tracking of the University Subjects and Graduateses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record