• Ecologías digitales de aprendizaje y desarrollo profesional del docente universitario 

      González-Sanmamed, Mercedes; Estévez, Iris; Souto-Seijo, Alba; Muñoz-Carril, Pablo-César (2020)
      [Resumen] En este estudio se analiza en qué medida el profesorado universitario utiliza los recursos tecnológicos que configuran sus Ecologías de Aprendizaje para propiciar su desarrollo profesional como docentes. El interés ...
    • Ecologías digitales de aprendizaje y desarrollo profesional del docente universitario 

      González-Sanmamed, Mercedes; Estévez, Iris; Souto-Seijo, Alba; Muñoz-Carril, Pablo-César (Grupo Comunicar, 2020-01-01)
      [Resumen] En este estudio se analiza en qué medida el profesorado universitario utiliza los recursos tecnológicos que configuran sus Ecologías de Aprendizaje para propiciar su desarrollo profesional como docentes. El interés ...
    • Learning Ecologies in the Digital Era: Challenges for Higher Education 

      González-Sanmamed, Mercedes; Sangrà, Albert; Souto-Seijo, Alba; Estévez, Iris (2020)
      [Abstract] The immersion of society in the digital age has decisively influenced people’s ways of behaving, in the field of work, economy, entertainment and teaching. Higher education is undergoing a great transformation ...
    • Lifelong Learning and Personal Learning Environments: a Productive Symbiosis in Higher Education 

      García-Martínez, José Antonio; González-Sanmamed, Mercedes; Muñoz-Carril, Pablo-César (Universidad Complutense de Madrid, 2023-01-09)
      [Abstract] The aim of this study was to analyze lifelong learning (LLL) and its relationship with the educational approach of the personal learning environment (PLE). In the last year students do various degrees at a ...