Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Facultade de Filoloxía
  • Investigación (FFIL)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Empresas, emblemas, jeroglíficos: agudezas simbólicas y comunicación conceptual

Thumbnail
View/Open
2012SevillaFocusRUC.pdf (1.452Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/14765
Reconocimiento 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as Reconocimiento 4.0 Internacional
Collections
  • Investigación (FFIL) [879]
Metadata
Show full item record
Title
Empresas, emblemas, jeroglíficos: agudezas simbólicas y comunicación conceptual
Author(s)
López Poza, Sagrario
Date
2012
Citation
López Poza, Sagrario, “Empresas, emblemas, jeroglíficos: agudezas simbólicas y comunicación conceptual”, en La aparición del periodismo en Europa. Comunicación y propaganda en el Barroco, Roger Chartier y Carmen Espejo (eds.), Madrid, Marcial Pons Historia, 2012, pp. 37-85.
Abstract
[Resumen] Se detallan las características de las principales modalidades que comprende la Emblemática como manifestación cultural que se desarrolló entre los siglos XVI y XVIII en Europa y América y que se difundió tanto en los llamados libros de emblemas como en la fiesta pública, el teatro, los pasquines satíricos, los retratos, las portadas de libros, las marcas de impresor, los adornos de techos o paredes en las casas, palacios, conventos o navíos, que reflejaban por diversos procedimientos el hermanamiento de palabra e imagen para transmitir un mensaje.
 
[ABSTRACT]We analyse main characteristics of the different subgenres comprised on Emblematics (emblems, devices or imprese, hieroglyphics) as a cultural demonstration that flourished between 16th and 18th centuries in Europe and America by joining word and image to transmit a message. These subgenres were disseminated not only in books of emblems but in public festivals, theatre, satirical lampoons, portraits, engraved title pages, printers devices, ceilings or walls ornaments.
 
Keywords
Emblemática
Divisas (Heráldica)
Libros de emblemas
Agudeza
Renaissance devices
Renaissance imprese
Emblem books
Literatura española 1500-1700
 
Rights
Reconocimiento 4.0 Internacional

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback