Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña
  • REV - AD - VOL 18, 2014
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña
  • REV - AD - VOL 18, 2014
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La Universidad tras el proceso de Bolonia: ¿una Universidad reformada o una Universidad necesitada de reforma?

Thumbnail
View/Open
AD_2014_18_art_32.pdf (1.540Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/14572
Collections
  • REV - AD - VOL 18, 2014 [33]
Metadata
Show full item record
Title
La Universidad tras el proceso de Bolonia: ¿una Universidad reformada o una Universidad necesitada de reforma?
Author(s)
Sendín García, Miguel Ángel
Espinosa Martín, María Teresa
Date
2014
Citation
Anuario da Facultade de Dereito da Universidade da Coruña, 2014, 18:525-547. ISSN: 1138-039X
Abstract
[ReSumen]: El Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha supuesto un cambio radical de las universidades en todos sus aspectos (sociales, políticos y económicos). Esos cambios han sido potenciados y diseñados por los poderes públicos, en buena parte al margen de los problemas e inquietudes de la Comunidad Universitaria. El resultado final es un sistema en el que se ha dado una mayor importancia a lo económico y mercantil, reduciendo quizás en exceso otros aspectos como el formativo o social. Se postula, por tanto, que la reforma de la educación superior lejos de verse culminada debe seguir adelante, debiéndose enjuiciar, entre otras cosas, el acierto de alguno de los cambios y concepciones tomadas en el EEES.
 
[Abstract:] The European Higher Education Area (EHEA) has brought about a radical change in its universities’ social, political and economic aspects. These changes have been promoted and designed by the government, largely disregarding the issues and concerns of the University Community. The end result is a system in which greater importance has been given to the economic and commercial issues, drastically reducing, perhaps, other important aspects such as the educational or social. We propose, therefore, that the reform of higher education, far from being culminated, must go ahead, but we should assess, among other things, the success of some of the changes and concepts taken in the EHEA.
 
Keywords
Espacio Europeo de Educación Superior (EEES)
Universidad
Reforma universitaria
Proceso de Bolonia
Comunidad universitaria
European Higher Education Area (EHEA)
University
University reform
Bologna process
University community.
 
ISSN
1138-039X

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback