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dc.contributor.advisorGarcía Crespo, María Vanessa
dc.contributor.advisorSeijas-Ramos, Sonia
dc.contributor.authorGarabal-Barbeira, Jessica
dc.contributor.otherUniversidade da Coruña. Facultade de Ciencias da Saúdees_ES
dc.date.accessioned2015-02-18T10:40:29Z
dc.date.available2015-02-18T10:40:29Z
dc.date.issued2015-02-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/2183/14088
dc.description.abstract[Resumo] Obxectivos: Explorar as vivencias dos estudantes universitarios con diversidade funcional para coñecer as súas inquedanzas e necesidades e finalmente, bosquexar propostas de mellora a favor dunha comunidade universitaria inclusiva. Metodoloxía: Estudo de tipo cualitativo baseado no deseño de investigación-acción. O ámbito de estudo foi unha universidade pertencente ó Sistema Universitario de Galicia. Os informantes do estudo foron estudantes universitarios con diversidade funcional e un informante clave. Para a recollida de información empregouse a observación, entrevistas individuais semiestructuradas e un grupo de enfoque. Resultados: A información obtida foi analizada dende unha perspectiva indutiva, da que emerxeron nas entrevistas individuais as categorías: “superación e aprendizaxe”, “frustración e cambio”, “rede social: apoio e impotencia”, “recursos”, “contorno e barreiras”, “coñecementos” e “ocio universitario”; e no grupo de enfoque emerxeron as seguintes categorías identificadas como propostas de mellora: “información previa sobre as necesidades dos estudantes”, “propiciar o deseño universal”, “facilitar o acceso á comunicación”, “formación en temas relacionados coa discapacidade” e “ocio universitario para todos”. Conclusións: A investigación amosa que é preciso intervir a favor dunha comunidade universitaria inclusiva logo de detectar que os participantes deste estudo se atopan de maneira cotiá con limitacións ou barreiras que dificultan un desenvolvemento axeitado no eido académico.es_ES
dc.description.abstract[Resumen] Objetivos: Explorar las vivencias de los estudiantes universitarios con diversidad funcional para conocer sus inquietudes y necesidades y finalmente, esbozar propuestas de mejora a favor de una comunidad universitaria inclusiva. Metodología: Estudio de tipo cualitativo basado en el diseño de investigación-acción. El ámbito de estudio ha sido una universidad perteneciente al Sistema Universitario de Galicia. Los informantes del estudio han sido estudiantes universitarios con diversidad funcional y un informante clave. La recogida de información se ha realizado a través de la observación, entrevistas individuales semiestructuradas y un grupo de enfoque. Resultados: La información obtenida ha sido analizada desde una perspectiva inductiva, de la que han emergido en las entrevistas individuales las categorías: “superación y aprendizaje”, “frustración y cambio”, “red social: apoyo e impotencia”, “recursos”, “entorno y barreras”, “conocimientos” y “ocio universitario”; en el grupo de enfoque emergieron las siguientes categorías identificadas como propuestas de mejora: “información previa sobre las necesidades de los estudiantes”, “propiciar el diseño universal”, “facilitar el acceso a la comunicación”, “formación en temas relacionados con la discapacidad” y “ocio universitario para todos”. Conclusiones: La investigación muestra que es necesario intervenir a favor de una comunidad universitaria inclusiva después de detectar que los participantes de este estudio se enfrentan de manera cotidiana con limitaciones o barreras que dificultan un desarrollo adecuado en el ámbito académico.es_ES
dc.description.abstract[Abstract] Objectives: To explore the experiences of university students with functional diversity about their concerns and needs, and in the end outline improvement proposals in favor of an inclusive university community. Methodology: A qualitative study based on the design of action-research. The research took place in an university belonging to the Galician University System. The informants were university students with functional diversity and a key informant. Information gathering is done through observation, semi-structured individual interviews and a focus group. Results: The data obtained was analyzed from an inductive perspective of which have emerged in individual interviews categories: "improvement and learning", "frustration and change," "social network: support and impotence", "resources", "environment and barriers", "knowledge" and "university leisure"; in the focus group emerged the following categories identified as suggestions for improvement: "Prior information about the needs of students," "promote universal design", "ease access to communication", "training about disability issues" and "university leisure for all. " Conclusions: The study shows that it is necessary to intervene on behalf of an inclusive university community upon detecting that the study participants face on daily basis constraints that obstruct the correct development in academic field.es_ES
dc.language.isoglges_ES
dc.rightsOs titulares dos dereitos de propiedade intelectual autorizan a visualización do contido deste traballo a través de Internet, así como a súa reproducción, gravación en soporte informático ou impresión para o seu uso privado e/ou con fins de estudo e de investigación. En nengún caso se permite o uso lucrativo deste documento. Estos dereitos afectan tanto ó resumo do traballo como o seu contido Los titulares de los derechos de propiedad intelectual autorizan la visualización del contenido de este trabajo a través de Internet, así como su repoducción, grabación en soporte informático o impresión para su uso privado o con fines de investigación. En ningún caso se permite el uso lucrativo de este documento. Estos derechos afectan tanto al resumen del trabajo como a su contenidoes_ES
dc.subjectUniversidadees_ES
dc.subjectDiscapacidadees_ES
dc.subjectInclusiónes_ES
dc.subjectDiversidade funcionales_ES
dc.subjectIgualdade de oportunidadeses_ES
dc.subjectUniversidades_ES
dc.subjectDiscapacidades_ES
dc.subjectDiversidad funcionales_ES
dc.subjectIgualdad de oportunidadeses_ES
dc.subjectUniversityes_ES
dc.subjectDisabilityes_ES
dc.subjectInclusiones_ES
dc.subjectFuncional diversityes_ES
dc.subjectEqual opportunitieses_ES
dc.titleUniversidade e diversidade funcional: unha aproximación á igualdade de oportunidades e á inclusión no eido universitarioes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises_ES
dc.rights.accessinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.description.traballosTraballo fin de grao (UDC.FCS). Terapia ocupacional. Curso 2013/1014.


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