Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Novas achegas ao estudo da cultura galega : enfoques literarios e socio-históricos
  • Novas achegas ao estudo da cultura galega : enfoques literarios e socio-históricos II
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Congresos e cursos UDC
  • Novas achegas ao estudo da cultura galega : enfoques literarios e socio-históricos
  • Novas achegas ao estudo da cultura galega : enfoques literarios e socio-históricos II
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O refrán intercalar no cancioneiro dionisíaco

Thumbnail
View/Open
CC-128_art_24.pdf (226.4Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/13236
Collections
  • Novas achegas ao estudo da cultura galega : enfoques literarios e socio-históricos II [37]
Metadata
Show full item record
Title
O refrán intercalar no cancioneiro dionisíaco
Author(s)
Eirín, Leticia
Date
2012
Citation
Novas achegas ao estudo da cultura galega II. Enfoques socio-históricos e lingüístico-literarios; 2012: 279-289. ISBN: 978-84-9749-517-2
Abstract
[Resumo] Este artigo pretende abordar o fenómeno trobadoresco do refrán intercalar. Deste modo, achegarémonos brevemente aos primeiros, aínda que exiguos, testemuños provenzais, para, a seguir, centrar a nosa atención na análise das tres cantigas de amor do rei Don Denís en que se desenvolve o citado fenómeno. Tamén faremos referencia a algunha outra composición do rei que consideremos relevante para o presente traballo. Debemos ter en conta que, no corpus da lírica medieval galego-portuguesa, o número de composicións que presentan refrán intercalar supera escasamente o medio centenar, razón por que consideramos destacábel o amplo uso que Don Denís fai deste recurso, xa que o inclúe en trece das súas poesías. Neste sentido, o feito de o rei-trobador recorrer ao refrán intercalar nun número tan elevado de cantigas podería ser o indicio definitivo que probase a responsabilidade do seu pai, Afonso III ‘O Bolonhês’, na introdución deste artificio na lírica galego-portuguesa
 
[Abstract] This paper aims at studying the interpolated refrain phenomenon. We will briefly approach the first, though exiguous, Provençal texts, in order to focus, then, on the three love poems by D. Dinis, where the aforementioned phenomenon occurs. Furthermore, we will refer to some of the other compositions of the Portuguese king, that we consider relevant for this case study. It must be taken into account that the number of compositions that show an interpolated refrain in the Galician-Portuguese medieval lyric corpus hardly exceeds fifty poems. This is why we consider the great use D. Dinis makes of this rhetorical device, that appears in thirteen poems of his authorship, to be outstanding. In this sense, the fact that the troubadour king uses interpolated refrains in such a high number of compositions could be seen as the definitive evidence of Afonso III, ‘O Bolonhês’ responsibility in the introduction of this rhetorical device in Galician-Portuguese lyric.
 
Keywords
Refrán intercalar
D. Dinis
Afonso III
Lírica medieval galego-portuguesa
Lírica provenzal
Interpolated refrain
Galician-Portuguese lyric
Provençal lyric
 
ISBN
978-84-9749-517-2

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback