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  • REV - ROTUR - Nº 06, 2013
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Attributes and social imaginary produced by tourists about rural areas

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ROT_6_2013_art_1.pdf (295.2Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/12638
Collections
  • REV - ROTUR - Nº 06, 2013 [13]
Metadata
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Title
Attributes and social imaginary produced by tourists about rural areas
Author(s)
Andrade, María
Caamaño-Franco, Iria
Date
2013
Citation
ROTUR Revista de ocio y turismo, 2013, 6: 1-12. ISSN: 1888-6884
Abstract
[Abstract] Is taking place for over a decade a redefinition of the role of rural areas, which have been diversifying their uses, most notably tourism. Through a theoretical approach to the formation of the tourist image, is presented in this work another way of conceiving the perception of rural space-destinations, as a social practice of tourists, as a set of mental images everyone be created and generate a previous narrative, a look or an expectation that the tourist plays for your vacation experience. Will consider, then, the collective imagination in which tourism in the countryside is based, an area in crisis, but nevertheless, appreciated as a space tourist, once created conditions of offering.
 
[Resumen] Atributos e imaginarios sociales elaborados por los turistas sobre los espacios rurales. Está teniendo lugar desde hace ya más de una década una redefinición del papel de los espacios rurales, los cuales han pasado a diversificar sus usos, entre los que cabe destacar el turístico. A través de una aproximación teórica a la formación del imaginario turístico, se presenta en este trabajo otra manera de concebir la percepción de los espacios-destinos rurales, es decir, como práctica social de los propios turistas, como conjunto de imágenes mentales que cada uno se va creando y que genera un relato previo, una mirada o unas expectativas que el turista reproduce durante toda su experiencia vacacional. Se planteará, pues, el imaginario colectivo en el que se basa el turismo en el espacio rural, un territorio en crisis pero, sin embargo, revalorizado como espacio turístico, una vez creadas unas condiciones de oferta.
 
Keywords
Imagen turística
Construcción social
Turismo rural
Tourism image
Social construction
Rural tourism
 
ISSN
1888-6884

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