Dream Society and changes in tourist activity

View/ Open
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/12631Collections
Metadata
Show full item recordTitle
Dream Society and changes in tourist activityAuthor(s)
Date
2013Citation
ROTUR Revista de ocio y turismo, 2013, 6: 76-90. ISSN: 1888-6884
Abstract
[Abstract] The change in culture and values, resulting in a measure of improving the quality of life in recent decades has generated the advent, in developed countries, the so-called Dream Society by Rolf Jensen. In this study the relationship and the application of Jensen's ideas to the tourist industry is investigated, noting that increases population segments looking for consuming tourist products that offer the possibility of new experiences in which they can develop their emotions. Moreover, the answers that faced with these challenges, provides the tourist market to try to attract these new customers is analyzed. Different profiles and tourist typologies that appear as a result of the progressive implementation of the Dream Society in tourism are also observed [Resumen] Sociedad del ensueño y cambios en la actividad turística. El cambio cultural y de valores, producto en cierta medida de la mejora de la calidad de vida en las últimas décadas, ha generado el advenimiento, en los países desarrollados, de la denominada por Rolf Jensen Sociedad del Ensueño. En este estudio se investiga la relación y la aplicación de las ideas de Jensen a la industria turística, observando que se incrementan los segmentos de población que buscan el consumo de unos productos turísticos que les ofrezcan la posibilidad de vivir nuevas experiencias en las que puedan desarrollar sus emociones. Asimismo, se analizan las respuestas que, ante estos retos, ofrece el mercado turístico para tratar de atraer a estos nuevos clientes. Se observan también los distintos perfiles y tipologías turísticas que aparecen como consecuencia de la progresiva implantación de la Sociedad del Ensueño en la actividad turística
Keywords
Sociedad del Ensueño
Cambio de valores
Demanda turística
Experiencias emocionales
Tipologías turísticas
Drema Society
Changing values
Tourist demand
Emotional experiences
Tourist typologies
Cambio de valores
Demanda turística
Experiencias emocionales
Tipologías turísticas
Drema Society
Changing values
Tourist demand
Emotional experiences
Tourist typologies
ISSN
1888-6884