Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 21, (2013)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación
  • REV - RGPPE - Vol. 21, (2013)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

O papel dos factores afectivos cara as matemáticas en Educación Primaria

Thumbnail
View/Open
RGP_21_2013_art_8.pdf (351.9Kb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/12609
Collections
  • REV - RGPPE - Vol. 21, (2013) [16]
Metadata
Show full item record
Title
O papel dos factores afectivos cara as matemáticas en Educación Primaria
Alternative Title(s)
The role of affective factors towards mathematics in primary education
Author(s)
Mato-Vázquez, Dorinda
Chao-Fernández, Rocío
Espiñeira-Bellón, Eva-María
Rebollo-Quintela, Nuria
Date
2013
Citation
Revista Galego-Portuguesa de Psicoloxía e Educación, 2013, 21: 111-123. ISSN: 1138-1663
Abstract
[Resumo] Neste artigo presentamos os resultados dun estudio realizado con 1180 alumnos do 2º e 3º ciclo de Educación Primaria para avaliar o papel dos factores afectivos cara as matemáticas en relación ao centro, curso e sexo dos alumnos de centros públicos e concertados de A Coruña. O estudo abrangue tamén a relación entre as emocións, crenzas e actitudes e as cualificacións dos estudantes
 
[Abstract] In this paper we present the results of a study carried out with 1180 pupils of the 2nd and 3rd cycle of Primary to evaluate the paper of the affections towards the mathematics and the relation with the academic profit. The results indicate that there is a correlation among these factors (emotions, beliefs and attitudes) and the qualifications of the students.
 
Keywords
Actitudes
Matemáticas
Rendemento
Emocións
Crenzas
Mathematical attitudes
Profit
Emotions
Beliefs
 
ISSN
1138-1663

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback