Listar GI-ILLA - Libros, capítulos, etc. por autor "Tato-Fontaíña, Laura"
Mostrando ítems 1-19 de 19
-
A emerxencia do discurso narrativo: das coleccións de novela curta ao romance
Tato-Fontaíña, Laura (H.P. Comunicação, 2003)[Resumo] Estudo e análise do proceso seguido polas Irmandades da Fala e o Grupo Nós para modernizaren a narrativa galega. Comeza co certame convocado para obteren a diagnose certa do estado da narrativa, en 1918, segue coa ... -
A narrativa galega contemporánea
Tato-Fontaíña, Laura (Publicações Dialogarts, 2004)[Resumo] Estudo e análise da narrativa galega contemporánea desde a súa creación, en 1880, coa primeira novela por entregas, Majina, ou a filla espúrea, de Marcial Valladares Núñez, até o movemento da Nova Narrativa, na ... -
A renovación dos Coros Populares: unha cuestión identitaria
Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2010)[Resumo] Estudo da función dos coros populares, do seu papel dentro da cultura galega e das polémicas que xeraron entre músicos, dramaturgos e, en xeral, entre todos os integrantes das Irmandades da Fala, ao longo da ... -
A renovación dramática na Galiza e no Brasil: a muller como problema
Tato-Fontaíña, Laura (Universidade do Estado do Rio de Janeiro, 2009)[Resumo] Estudo comparativo da renovación dramática brasileira e da galega centrado, sobre todo, no tratamento que se deu ás figuras femininas a través de obras de Oswald de Andrade, Álvaro Moreyra, Joracy Camargo e Renato ... -
Álvaro Cunqueiro na historia do teatro galego
Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2014)[Resumo] Este traballo contextualiza a obra dramática de Álvaro Cunqueiro dentro da historia do teatro galego para incluír o autor no denominado Grupo de Enlace. Segue coas difíciles circunstancias en que se estreou O ... -
Historia do teatro galego. Das orixes a 1936
Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1999)[Resumo] Primeira historia do teatro galego desde as orixes até 1936, cos seguintes capítulos: “Séculos Escuros e Ilustración”; “Período precursor”; “O teatro bilingüe”; “O teatro rexionalista”; “O teatro coas Irmandades ... -
Lírica Medieval. Cantigas de amor. Cantigas de amigo
Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)[Resumo] Capítulo 3 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Estuda os xéneros: cantiga de amor (Amor Cortés, clasificación, estrutura formal, valoración) e cantiga de amigo (caracterización, clasificación, valoración). -
Lírica Medieval. Cantigas de Santa María. Prolongacións da escola trobadoresca
Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)[Resumo] Capítulo 4 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Estuda a lírica relixiosa, as Cantigas de Santa María (contexto, códices, autoría, fontes, estrutura, clasificación, motivacións e valoración) e tamén as ... -
Lírica Medieval. Caracterización xeral. Cantigas de escarnio e maldicer
Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)[Resumo] Capítulo 2 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Estuda as características xerais da lírica medieval galego-portuguesa (contexto, lingua, periodización, tradición manuscrita, música). Cantigas de escarnio e ... -
¡Mal Ollo!... Comedia de ambente mariñeiro, [de] Cándido A. González
González, Cándido A.; Ferreiro, Manuel; Tato-Fontaíña, Laura (Biblioteca-Arquivo Teatral "Francisco Pillado Mayor", 2004)[Resumo]Edición crítica da obra teatral Mal ollo! (1954), de Cándido A. González, con estudo literario e lingüístico, fixación do texto e notas, xunto con diversos apéndices con partituras musicais e notas biográficas. -
Mulleres e teatro
Tato-Fontaíña, Laura (Consello da Cultura Galega, 2011-04-27)[Resumo] Este traballo analiza o papel das mulleres na historia do teatro galego até 1936. Ábrese coa descoñecida “Tía Falcona” que protagonizou a peza representada en Allariz (Ourense) á que foi convidado o Tío Marcos da ... -
Normas de edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa
Ferreiro, Manuel; Martínez Pereiro, Carlos Paulo; Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2007)[Resumo]Exposición pormenorizada das Normas de Edición para a poesía trobadoresca galego-portuguesa, a partir dos debates e decisións acordadas no Coloquio da Illa de San Simón (2006) polos máis importantes especialistas ... -
O Grupo Ourensán e o teatro
Tato-Fontaíña, Laura (Através Editora, 2012)[Resumo] Análise das causas polas que Ramón Otero Pedrayo, Vicente Risco e, en xeral, os integrantes da Irmandade da Fala e do Grupo Nós de Ourense renunciaron á renovación e actualización do teatro na década de 1920. -
O teatro actual
Tato-Fontaíña, Laura (A Nosa Terra, 1996)[Resumo] Capítulo 45 da Historia da literatura galega, de AA.VV. Comeza coas primeiras publicacións dramáticas da década de 1950 e, a seguir, “O Teatro Independente”, “Certames e publicacións”, “Autores”, “Manuel Lourenzo”, ... -
O teatro galego e os coros populares 1915-1931
Tato-Fontaíña, Laura (1996) -
Teatro e nacionalismo
Tato-Fontaíña, Laura (Edicións Laiovento, 1995)[Resumo] Esta obra estuda o desenvolvemento do teatro na cidade de Ferrol entre 1915 e 1936. Está estruturada en dúas partes. A primeira consta de cinco capítulos: “Ideoloxía e sociedade”, “Arredor do teatro popular”, ... -
Teatro galego 1915-1931
Tato-Fontaíña, Laura (Laiovento, 1997)[Resumo] Ensaio que recolle os fenómenos máis destacados dun importante período da historia do teatro galego. O primeiro capítulo está centrado en “Os continuadores da Escola Rexional (1915-1918)”, que conseguiron crear ... -
Unha cala no medio rural: o teatro na comarca de Ortigueira
Tato-Fontaíña, Laura (Servizo de Publicacións da Universidade de Santiago de Compostela, 1999)[Resumo]: Este capítulo recolle a actividade dramática na comarca de Ortigueira entre finais do século XIX e inicios de XX, abrindo a historiografía teatral galega ao ámbito rural e vilego, habitualmente secundarizado en ... -
Unha novela de formación: Intres, de Luís Manteiga
Tato-Fontaíña, Laura (Universidade da Coruña. Servizo de Publicacións, 2006)[Resumo] Estudo crítico da obra Intres, de Luís Manteiga (1903-1949), escritor da Xeración das Vangardas. Novela de formación constituída por catorce capítulos enmarcados por dous paratextos: “Confesións” e “Despois”.