Skip navigation
  •  Home
  • UDC 
    • Getting started
    • RUC Policies
    • FAQ
    • FAQ on Copyright
    • More information at INFOguias UDC
  • Browse 
    • Communities
    • Browse by:
    • Issue Date
    • Author
    • Title
    • Subject
  • Help
    • español
    • Gallegan
    • English
  • Login
  •  English 
    • Español
    • Galego
    • English
  
View Item 
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • BAc. Boletín académico
  • REV - BAc - Vol. 02 (2012)
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Publicacións UDC
  • Revistas UDC
  • BAc. Boletín académico
  • REV - BAc - Vol. 02 (2012)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La escuela para la democracia. Arquitectura escolar y II República en Bilbao

Thumbnail
View/Open
BA_2_2012_art_2.pdf (1.400Mb)
Use this link to cite
http://hdl.handle.net/2183/12089
Collections
  • REV - BAc - Vol. 02 (2012) [19]
Metadata
Show full item record
Title
La escuela para la democracia. Arquitectura escolar y II República en Bilbao
Alternative Title(s)
School for Democracy. School Architecture and Second Republic in Bilbao
Author(s)
Muñoz Fernández, Francisco Javier
Date
2012
Citation
Boletín Académico. Revista de investigación y arquitectura contemporánea, 2012, 2: 9-18. ISSN: 2173-6723
Abstract
[Resumen] Con la constitución de la II República, el Estado entendió que la educación era fundamental para asentar la democracia, por lo que emprendió un programa de mejoras en la enseñanza que también influyeron en la forma de concebir la arquitectura escolar,según servicios de una mayor trascendencia social y espacios acordes con ideas pedagógicas más activas. En Bilbao, el resultado de esta política educativa se tradujoen la construcción de un grupo escolar municipal modelo que dio forma a una nueva manera de entender la escuela, según una arquitectura igualmente moderna que marcó las pautas que siguieron otras iniciativas posteriores
 
[Abstract] With the constitution of II Spanish Republic the State understood that education was essential to lay down democracy, and consequently it undertook improvements in education that also influenced in the way school architecture was conceived according to services of a greater social importance and spaces related to more active pedagogical ideas. Th e result of this educative policy in Bilbao was the constructionof a municipal school group that gave form to a new way to understand school, accordingto an equally modern architecture, that pointed out the model followed by other initiatives.
 
Keywords
Arquitectura escolar
II República
Bilbao
Juan de Madariaga
Joaquín Zarranz
School architecture
Spanish 2nd Republic
 
ISSN
2173-6723

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic DegreeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsResearch GroupAcademic Degree

My Account

LoginRegister

Statistics

View Usage Statistics
Sherpa
OpenArchives
OAIster
Scholar Google
UNIVERSIDADE DA CORUÑA. Servizo de Biblioteca.    DSpace Software Copyright © 2002-2013 Duraspace - Send Feedback