Listar por autor "Penado Abilleira, María"
Mostrando ítems 1-11 de 11
-
La brecha digital en estudiantes españoles ante la crisis de la Covid-19
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Penado Abilleira, María (2020)[Resumen] El objetivo de este trabajo es conocer cómo los estudiantes están viviendo la situación actual de docencia no presencial “impuesta” por la Covid-19. Los participantes son 593 estudiantes españoles, mayoritariamente ... -
Construction and Validation of the Intimate Images Diffusion Scale Among Adolescents
Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Marcos Cuesta, María; Corrás, Tania (2019)[Abstract] The digital age has produced changes in the way of relating between adolescents, causing the appearance of problems such as cyberbullying, addiction to social networks or the diffusion of images of personal and ... -
Evolution in the Sports Habits of Sport Sciences Students in Spain
Rodicio-García, María-Luisa; Mosquera-González, María-José; Penado Abilleira, María; Mateos-Padorno, Covadonga (2020)[Resumen] El objetivo de este trabajo fue analizar la evolución de los hábitos deportivos de estudiantes españoles de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. Se trata de un estudio cuantitativo, exploratorio y ... -
Mentoría en la Universidad: Formación de las Figuras Implicadas (MUFFIM). Módulo 1, El Espacio Europeo de Educación Superior como escenario para la mentoría
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Rego-Agraso, Laura; Penado Abilleira, María (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021) -
Mentoría en la Universidad: Formación de las Figuras Implicadas (MUFFIM). Módulo 2, El proceso de mentoría
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Rego-Agraso, Laura; Penado Abilleira, María (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021) -
Mentoría en la Universidad: Formación de las Figuras Implicadas (MUFFIM). Módulo 3, Competencias generales
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Rego-Agraso, Laura; Penado Abilleira, María (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021) -
Mentoría en la Universidad: Formación de las Figuras Implicadas (MUFFIM). Módulo 4, Competencias específicas
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Rego-Agraso, Laura; Penado Abilleira, María (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021) -
Mentoría en la Universidad: Formación de las Figuras Implicadas (MUFFIM). Presentación
Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José; Rego-Agraso, Laura; Penado Abilleira, María (Universidade da Coruña, Servizo de Publicacións, 2021) -
Relationship between Sports Practice, Physical and Mental Health and Anxiety–Depressive Symptomatology in the Spanish Prison Population
Penado Abilleira, María; Ríos-de-Deus, María-Paula; Tomé-Lourido, David; Rodicio-García, María-Luisa; Mosquera-González, María-José; López-López, Daniel; Gómez Salgado, Juan (MDPI, 2023-03-07)[Abstract] The objective of this study was to evaluate, in a group of Galician inmates, if there were variations in the levels of physical and mental health and anxiety–depressive symptomatology, depending on the sports’ ... -
Technostress in Spanish University Students: Validation of a Measurement Scale
Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José (2020)[Abstract] The increasingly widespread use of technology has led to the emergence of phenomena harmful to users such as technostress. Although technostress has already been studied in other contexts, it is still pending ... -
Technostress in Spanish University Teachers During the COVID-19 Pandemic
Penado Abilleira, María; Rodicio-García, María-Luisa; Ríos-de-Deus, María-Paula; Mosquera-González, María-José (2021)[Abstract] One of the measures adopted by the government of Spain during the COVID-19 pandemic has been the elimination of face-to-face classes in all universities, requiring that all teachers had to conduct their classes ...