Listar por autor "Medina-Rodríguez, Luis"
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Ajuste de diversos modelos de comportamiento de deformación permanente de una zahorra artificial de granito para su empleo en firmes de carreteras
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Romana García, Manuel (Centro de Estudios y Experimentación de Obras Públicas, CEDEX, 2004) -
Análisis de la respuesta elástica no lineal de las capas de base conformadas con materiales granulares en las secciones de la Instrucción 6.1 y 6.2 IC
Medina-Rodríguez, Luis; Pérez Pérez, Ignacio (Entorno Gráfico, 2002)[Resumen:] En el presente trabajo, se van a comprobar las secciones de la Instrucción de Carreteras (6.1 y 2 IC) que incorporen en su estructura capas de materiales granulares. Sin embargo, en esta oportunidad, en vez de ... -
Calibración de las ecuaciones constitutivas del módulo resiliente de una zahorra artificial de granito
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Romana García, Manuel (Asociación Española de la Carretera, 2002) -
Coastal Cliff Exposure and Management
Bergillos, Rafael J.; Rodríguez-Delgado, Cristóbal; Medina-Rodríguez, Luis; Iglesias, Gregorio (Elsevier, 2020)[Abstract:] Coastal cliffs cover about 75% of the world's coastlines. Many of these cliffs suffer severe erosion problems, which are mainly caused by wave action and lead to important damages. The main objective of this ... -
Comprobación estructural de las secciones de firme de la instrucción de carreteras 6.1 y 6.2 I.C
Medina-Rodríguez, Luis; Pérez Pérez, Ignacio; Crespo del Río, Ramón (Colegio de Ingenieros de Caminos, Canales y Puertos, 2002)[Resumen:] En el año 1986, a partir de métodos analítico-empíricos en modelos multicapa, el CEDEX realizó la comprobación del dimensionamiento de las secciones de firme recogidas en las Normas 6.1 y 6.2 de la Instrucción ... -
Concrete wave barriers to mitigate ground vibrations induced by railway traffic: a three-dimensional numerical study
Fernández Ruiz, Jesús; Medina-Rodríguez, Luis (Pontificia Universidad Católica de Chile, Ediciones ARQ, 2020)[Abstract:] Continuous wave barriers are mitigation measures to reduce vibrations induced by railway traffic which have been well studied in technical literature. Nevertheless, there are not many studies about discontinuous ... -
La deformabilidad de la explanada y el análisis de firmes: 1ª parte, métodos de dimensionamiento de firmes
Pérez Pérez, Ignacio; Melis Maynar, Manuel; Medina-Rodríguez, Luis (Instituto Técnico de la Vialidad y del Transporte (INTEVIA), 2000) -
La deformabilidad de la explanada y el análisis de firmes: 2ª parte, comprobación estructural de las secciones de la 6.1 y 6.2 I.C.
Medina-Rodríguez, Luis; Melis Maynar, Manuel; Pérez Pérez, Ignacio (Instituto Técnico de la Vialidad y del Transporte (INTEVIA), 2000) -
Deformación permanente de un material granular empleado en firmes de carreteras
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Romana García, Manuel (Entorno Gráfico, 2008)[Resumen:] El objetivo de este artículo es examinar la aplicabilidad de los principales modelos que predicen la deformación permanente acumulada en función del número de ciclos de carga y del nivel del esfuerzo. Por tanto, ... -
Diseño de firmes mediante el empleo de modelos de predicción del comportamiento de los materiales granulares
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Romana García, Manuel (Asociación Española de la Carretera, 2004) -
Estudio de las deformaciones resilientes de los materiales granulares sueltos utilizados en capas de base de carreteras
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Navarro Gamir, Vicente; Romana García, Manuel (International Road Federation (IRF), 2001) -
Hot mix asphalt using C&D waste as coarse aggregates
Pérez Pérez, Ignacio; Pasandín, A.R.; Medina-Rodríguez, Luis (Elsevier, 2012-04)[Abstract] This article evaluates the possibility of designing hot asphalt mix road pavements using Construction and demolition waste as coarse recycled aggregates. The percentages of recycled aggregates used in the mixtures ... -
Improvement of the Critical Speed in High-Speed Ballasted Railway Tracks With Stone Columns: A Numerical Study on Critical Length
Fernández Ruiz, Jesús; Miranda, Marina; Castro González, Jorge; Medina-Rodríguez, Luis (Elsevier, 2021)[Abstract] The pressure to achieve a higher speed of train operation has increased in the last few years due to the development of high-speed railway lines. In the presence of soft soils, this speed increase is not possible ... -
Mechanical properties and behaviour of in situ materials which are stabilised with bitumen emulsion
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Val, Miguel A. del (Taylor & Francis, 2013)[Abstract:] This article presents a critical review of the mechanical properties of in situ materials which are stabilised with bitumen emulsion. A description is provided of the types of materials that are stabilised with ... -
Modelización numérica en 3D de materiales reciclados en frío in situ con emulsión bituminosa en carreteras de bajo tráfico de la República Sudafricana
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Val, Miguel A. del; Pasandín, A.R. (Asociación Española de Fabricantes de Mezclas Bituminosas (ASEFMA), 2017)[Resumen:] En esta comunicación se hace una modelización numérica de secciones de firme recicladas “in situ” con emulsión asfáltica. Se analizan firmes constituidos por un 25 % de material bituminoso fresado (Reclaimed ... -
Modelos mecánicos de los materiales granulares sueltos empleados en firmes de carreteras
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Romana García, Manuel (Entorno Gráfico, 2003)[Resumen:] En los firmes de carreteras los materiales granulares sueltos desempeñan un importante papel estructural. Esto es así porque por un lado, durante la etapa de construcción del firme soportan el tráfico de obra y ... -
Multi-criteria Characterization and Mapping of Coastal Cliff Environments: a Case Study in NW Spain
Bergillos, Rafael J.; Rodríguez-Delgado, Cristóbal; Cremades, Javier; Medina-Rodríguez, Luis; Iglesias, Gregorio (Elsevier, 2020-07-17)[Abstract] This paper presents a novel approach to characterize cliff exposure to marine action that combines wave power and biology. This multidisciplinary approach is illustrated through a case study on a coastal stretch ... -
Nonlinear elasto–plastic performance prediction of materials stabilized with bitumen emulsion in rural road pavements
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Val, Miguel A. del (Elsevier, 2016)[Abstract:] This article presents numerical modelling of rural road pavement sections recycled in situ with two materials stabilized with bitumen emulsion. The two materials stabilized with bitumen emulsion are base course ... -
Numerical Simulation of Bitumen Emulsion-Stabilised Base Course Mixtures With C&D Waste Aggregates Considering Nonlinear Elastic Behaviour
Pérez Pérez, Ignacio; Medina-Rodríguez, Luis; Gómez Meijide, Breixo; Alves Costa, Pedro; Cardoso, A. (Elsevier, 2020)[Abstract:] This study presents the numerical modelling of a load-volume road pavement section with bitumen emulsion-stabilised base courses. The base courses used natural and construction and demolition aggregates. A 3D ... -
Numerical Simulation of the Stiffness Evolution With Curing of Pavement Sections Rehabilitated Using Cold In-Place Recycling Technology
Orosa, Pablo; Medina-Rodríguez, Luis; Fernández Ruiz, Jesús; Pérez Pérez, Ignacio; Pasandín, A.R. (Elsevier, 2022)[Abstract] Cold in-place recycling (CIR) technologies are becoming one of the main bets in the road sector to promote the reduction of greenhouse gas emissions. This technique also contributes to the circular economy, ...