Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 32
Los medios de comunicación comunitarios como espacios de educación no formal para los/las jóvenes.
(Universidade da Coruña, Servicio de Publicaciones, 2015)
[Resumen] El Tercer Sector de la Comunicación reúne a los medios de comunicación social que son propiedad de la ciudadanía, de organizaciones y entidades sin ánimo de lucro, como ONG, asociaciones culturales, juveniles y ...
Survey on public perceptions of environmental risks
(European Commission's Environment Directorate-General (DG Environment), 2015)
[Abstract] The aim of this project was to understand the differences between public perception and scientific assessment of environmental risks and the main factors influencing the evolution of public perspectives in Europe. ...
Linguistic diversity and Communication rights: the role of community media in the promotion of regional or minority languages in Europe
(ECREA Radio Research Section, 2016)
[Abstract] According to the UNESCO, the translation and promotion of local languages supports cultural and linguistic diversity and provides a basis for the social, economic and cultural life. However, the globalisation ...
As radios comunitarias: espazos de educación mediática, escolas de radio e cidadanía
(2016-07-16)
[Resumo] Esta ponencia presenta os resultados dunha investigación cualitativa realizada en todo o territorio español co obxectivo de debuxando un mapa da situación do Terceiro Sector de Medios de comunicación en España, ...
La deficiente regulación en España de los medios de comunicación comunitarios: el caso de Cuac FM
(Consejo Audiovisual de Cataluña, 2020-07-31)
El presente artículo realiza un análisis crítico del ejercicio del
derecho fundamental a la libertad de expresión y, concretamente, de la deficiente regulación de los servicios de comunicación audiovisual comunitarios sin ...
Las iniciativas de consumo responsable como espacios de innovación comunitaria y aprendizaje social
(Universidade da Coruña, Servicio de Publicaciones, 2015)
[Resumen] La educación ambiental es un proceso permanente en el cual los individuos y las comunidades adquieren conciencia de su medio y aprenden los conocimientos, los valores, las destrezas, la experiencia y también la ...
Theoretical Framework for the Definition of Locally-Embedded Future Policy Scenarios
(SMARTEES project, 2019-10)
[Abstract] This document presents the common conceptual framework for the development of locally embedded policy scenarios in the SMARTEES case studies. The conceptual framework will inform the methodology for the co-creation ...
Formación y capacitación mediática en los medios de comunicación comunitarios: una propuesta de itinerario formativo
(Universidade do Minho, 2021-11)
[Resumen] El presente artículo pretende profundizar en el conocimiento del papel de los medios alternativos, libres y comunitarios como herramientas de capacitación mediática. Se presentan las conclusiones de un estudio ...
Social Learning in Social Innovation Initiatives : Learning about Systemic Relations and Strategies for Transformative Change
(TRANSIT: EU SSH.2013.3.2-1, 2017)
[Abstract] This TRANSIT brief offers insights into the following questions: what is social learning, what does it consist of in the case of SI initiatives, and why is social learning important – even foundational – for SI ...
The Critical Turning Points Database; Concept, Methodology and Dataset of an International Transformative Social Innovation Comparison
(TRANSIT: EU SSH.2013.3.2-1, 2017-07-12)
[Abstract] This working paper presents the TRANSIT open-access online database on Critical Turning Points (CTP) in Transformative Social Innovation. It specifies the contents of the database, comprising qualitative accounts ...